Morgon redan?!

Att tilläggas till det jag skrev igår, är att drömmarna uppstår när jag väl sover (såklart...haha, så dumt), men med det vill jag säga att sömnen är besvärlig just nu. Jag har STORA sömnproblem och ligger vaken flera timmar per natt, sömnlös.
Men när jag väl somnar kommer de här konstigheterna till mig, med råttor, hippiekatter osv...=/
Jag blir snart knäpp i huvet! Skitjobbigt när man inte kan sova!
Natten har dock (vad jag kan komma ihåg just nu) varit drömlös (men så har jag inte sovit många timmar heller).


Behöver nog verkligen semester! Jag tror att det är det som det hela handlar om. Jag behöver vara ledig, släppa allt och bara göra ingenting, bara "va".
Semester är något jag "får" på måndag. När jag går hem klockan halv tio på fredag kväll kan jag se fram emot två veckors underbar och välbehövlig semester! And that's nice! =)
Och nu ska jag sluta gnälla! Var bara tvungen liiite...=/

I natt, när jag pratade med min syrra, glömde jag bort att berätta för henne om mina drömmar. Vi hade helt enkelt annat att förhandla och såväl råttor som delfiner var bortglömda.
Jag kollade precis på en sida på nätet, om drömtydning...

Att drömma om en råtta antyder skvaller och förtal, flera råttor, obehag i arbetet. Hmmm, det var en råtta inblandad, en stor och svart-brun, äcklig sak.
Däremot var flera hamstrar inblandade. Hamsterungar gånger flera till exempel. De hittade jag i en gammal hamsterbur, som tillhört vår "Malte", som varit död i många år och som uppenbarligen inte ens kan producera bebisar, inte i allmänhet, eftersom han var hane och inte i synnerhet, eftersom han var ensam. =)
Tycker hamstrar liknar möss, men hittade inget varken på "hamster" eller "mus".

Jag slog på "katt" och fick fram att de symboliserade falskhet, men även huslig lycka. Svart katt skulle tyda på hotande fara, randig katt, trivsel i hemmet. Om en katt jamar i drömmen kunde det betyda att man var otillfredsställd och att bli klöst av en katt betydde att min vän är svartsjuk av sig. 
Inget att hämta där alltså, eftersom det inte stod något om hippiekatter...hihi.

Konstigt nog hittade jag ingenting om delfiner, som ju brukar vara representerade inom drömtydning...måste kolla vidare. Och snacka med syrran...
Skulle behövt Sigmund Freud nu oxå. Han hade vetat exakt vad det här handlade om.

Ska försöka äta lite nu. Känns inget vidare intressant. Är för trött.

Vad ska ni göra idag?
Själv ska jag jobba 14-21.

Ni som kan - njut av dagen! =)


Kommentarer
Postat av: anne

Inte är det konstigt om din sömn är störd efter uppsatsskrivandet! Det var ju helt sanslöst! Kanske ska man vara rädd om sin sömn..?



Sv. Som tur är ska jag inte hålla några större anföranden idag el imorgon, så jag †ror jag ska klara av att undvika kungens miss...

2009-06-23 @ 10:38:36
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Katinka

Ojdå, att drömma om råttor låter inte vidare bra och inte vidare hälsosamt i längden heller. Det måste vara skitjobigt att inte få sin ordentliga nattsömn ju. Kramar till dig och hoppas det snart blir bättre!

2009-06-23 @ 13:02:14
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Mamm A

Halloj där skönaste Afrodite! Du, har du provat spikmatta? Jag har ett gäng vänner som avgudar sina mattor, framförallt påverkar det dem mkt sömnmässigt. Många somnar till och med på mattorna. Litet tips. Jo, de kostar runt 600-700 kr, men det är det ju värt om man får sova ler.



Kram!

2009-06-23 @ 15:09:25
URL: http://prinsgus.wordpress.com
Postat av: Anna

Hmmm... Frågan är ju VAD hippiekatten gjorde... Hihi! Var han lite halvt kollrig som den där katten som blir osynlig i Alice i Underlandet, eller rökte han pipa och knaprade överblivna piller som han sköljde ner med spritslattar... För i så fall tror JAG att han symboliserade sinnesro... fniss

...och du, lyssna inte på Freud, för då blir det nog om ännu värre... ;)

Stor fet kram på dej (och om det får dej att känna dej lite bättre, så blååååste det på stranden i dag, då det blev en massa ärenden och sol i trädgården i stället...)

2009-06-23 @ 18:17:38
URL: http://miranna.se
Postat av: Malin

drömmar kan varas å konstiga ibland... drömde en gång att min bästa vän sköt mig! Kände verkligen hur jag dog... helt sjukt. Hoppas din dag går snabbt... kanske liten tröst... själv sitter jag på jobb o myglar nu tiihii Hoppas vägen till din ledighet går fort men att ledigheten är långsam. Kramar

2009-06-23 @ 19:02:01
Postat av: Ulla

Det är jobbigt när man inte får sova. Själv är jag världsbäst på att somna, men sen vaknar jag vid 4.30 och det är liiite tidigt.

2009-06-23 @ 20:50:05
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Veiken

Den gamle Sigmund hade i alla fall gissat, förlåt, haft en teori! Tur att semestern kommer snart så du bara kan vara och släppa allt! KRam

Postat av: Tesstamente

Jag är helt säker på att det är bara lite semester och vila som behövs! Lyssna på experten;-)



Afrodite, jag vill bara säga tack för allt, det har varit en nöje att "lära känna" dig. Hoppas vi möts igen:-)



Kram kram och kram!

2009-06-23 @ 21:18:04
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: T

Jag drömmer också en himla massa just nu. jag minns drömmarna när jag vaknar men pratar jag inte om dem så har de fallit i glömska lagom till lunch.

Fast jag skulle nog dö om jag drömde om råttor. Uhuuuuuu! Skitäckliga!



Kram kram!

2009-06-23 @ 21:37:22
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: Znogge

Skönt att lite semester väntar på dig också! Du har ju kämpat både med jobb och skola!



Stranden blir det här så klart :-)

2009-06-24 @ 06:41:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna

Nej GUD NEJ!!

Inga second thoughts... Det var för åtta år sedan, när det begav sej... Haha!!

Ha en jättebra dag på stranden!!

Kramen!

2009-06-24 @ 09:11:39
URL: http://miranna.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0