Tjingeling!



Nu har familjen intagit middag under, vad vi ibland här hemma kallar, "familjeråd".
Ämnet som avhandlats är mammans och familjemedlemmarnas olika ansvarsområden.
Och förhållanden däremellan.
Mamman i denna familj har nämligen skämt bort alla de sina under en lång, lång tid.
Som ni vet, eftersom hon har berättat det tidigare för er,
så gillar hon inte längre idén om att stå ensam ansvarig för städningen utav tre plan.
Inget konstigt med det.
Under årens gång och i takt med att killarna blivit äldre har mamman gjort påpekanden i ämnet, men tyvärr inte kunnat bibehålla sin konsekvens när det väl har gällt.
Påpekanden som därmed blivit såväl bortglömda som fruktlösa.
Såväl mannen som ungdomarna har alltså lätt kunnat glida ganska obehindrat genom systemet och kommit mycket lindrigt undan.
Kvar har mamman stått med skägget i brevlådan och faktiskt fått skylla sig själv!
Det är inte det att hon tycker synd om sig själv, utan hon är bara sååå trött!
Trött på att ensam bära bördan om alla måstena.
Mamman är utmattad till bristningsgränsen när det kommer til sanitet.
Nu har hon dock satt hårt mot hårt.
Ändringar kommer att ske med omedelbar verkan.
Ingen glider längre runt på en räckmacka.
Omgivningen har förstått att det är allvar.
Alla får tillföra sin del och ingen kommer undan.
Var och en till sitt.
Nu är det bra liksom.
Punkt.


Kommentarer
Postat av: Veiken

Vad jag känner igan detta! Varför gör vi så här?? Skämmer bort och skämmer bort! Sen fattar dom inte varför åskan slår ner!;) Kram

Postat av: Bibban

Å vad jag känner igen allt det du säger..högar med tvätt..kläder på golvet, alla sitter i soffan och mamma springer omkring som en yr höna.

skönt att du bestämt dig.

Kramar

2009-03-30 @ 19:56:21
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Anna

Hihi!

Din "smygare"...

Tur att du är en frekvent besökare, så att jag kunde kolla IP-numret, eftersom du "var anonym"... ;)



Men...?? Jag har väl inte varit tyst...??

Jag var ju inne och skrev hos dej igår... (hihi)

Här e allt bara bra. Sitter och pillar med gaddningen jag vill ha... :)

Vill helst göra coverups på dom fyra som redan finns där, men då får jag nog vinna på lotto om jag ska kunna ha råd till det...

Tänkte därför att jag lika gärna kunde skaffa en till... ;)

Jag FICK OCKSÅ TILLBAKA PÅ SKATTEN!!!

Tjohoooo!!! Ordentligt blev det också...

Inte mer än rätt, eftersom jag fått betala tillbaka sammanlagt 49 000 på 3 år.... URK!!!



Nu e d dags att fixa lite käk...

Kramiz!



2009-03-30 @ 20:08:17
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Lena

Halloj vännen,

Hejaklacken klappar händerna och gör volter. Go mum Go mum. Bra jobbat, onödigt att slita ut sig när det finns andra i hushållet också. Jag och sonen är lika bra på det här nu = inte alls. hehe Avvaktar och ser om sonen upptäcker hur det ser ut runt omkring honom.

Ha en tipp-topp fortsättning på måndagkvällen.

Kramis Lena

2009-03-30 @ 20:11:49
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Anna

Haha!

Man kan också uttrycka det som så att "jag har fyra ungdomssynder som jag vill dölja"... :)



Bra där med familjerådet.. VISA VART SKÅPET SKA STÅ!!! ;)

(se det som en drillövning i att vara konsekvent för egen del... Hehe)



Kram!

2009-03-30 @ 20:46:16
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Lotta

Låter som att ett bra beslut har fattats.

Jaga måste nog/borde nog oxå ta lite hjälp av barnen, som inte längre är så små.

Lukten var faktiskt borta när jag kom hem från jobbet.

Thank you God!

Kramelikram!

2009-03-30 @ 21:02:32
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Helen

Vi får hoppas att familje rådet hade någon inverkan på dina tonåringar.

Det är väll "bara" att försöka att stå på sig, men det är skit svårt.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Kram

2009-03-30 @ 21:47:47
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: ia

Här har vi oxå familjeråd fast vid namn familjemöte!

Nu är ju mina barn så små, förutom Sofia, så vi går igenom kommande veckas aktiviteter & gör en veckomatsedel! Duktigt va :?

Hoppas att dina killar har förstått allvaret nu!

Annars får du bussa tuffa ia på dem, hihihi

kram

ia

2009-03-30 @ 23:35:50
URL: http://irin.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

BRA! Skulle behöva ha ett sådant råd här hemma också... och jag har inte ens stökiga tonåringar...

2009-03-31 @ 06:53:22
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0