Ännu en legend är död

Ja, inatt förlorade Patrick Swayze, 57 år gammal, kampen mot Djävulen.
Tragiskt.
Och så onödigt!

Mitt första minne med honom är hans roll i tv-serien Nord och Syd, 1985.
En helt fantastisk serie om amerikanska inbördeskriget och familjerna Main och Hazard.

Mitt andra minne är hans fantastiska rollinsats i Dirty Dancing, 1987, där han förför sin motspelerska Jennifer Grey i den heta dansens virvlar.

Road House från 1989, var oxå en fantastisk film, där han spelade mot Kelly Lynch - en sexig läkare.
Scenen där de älskar utomhus på ett tak (tror jag det är) glömmar jag aldrig.
Så vackert!

1990 får vi se homom i den alldeles fantastiska filmen Ghost med Demi Moore som motspelerska.
Även den en underbar och magisk film med Patrick Swayze i huvudrollen.
Sam och Molly och deras starka kärlek.
Så stark att han inte kan gå in i ljuset och lämna henne.
Kvar i jordelivet fast ändå inte.
Osynlig för alla levande.
Med hjälp av ett medium, Oda Mae Brown alias Whoppi Goldberg, lyckas han slutligen förmedla sitt viktiga budskap till Molly innan han alldeles, alldeles hjärtskärande slutligen måste släppa taget och lämna henne.
Suck, vad den är bra!

Fler filmer står på hans meritlista, men dessa är de som satt djupast spår i mig.
Det är väl precis såhär vi vill minnas honom...








Vila i frid Patrick Swayze!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Ghost är min absoluta favvofilm med honom.

Skönt att han hann hem för att dö iaf.

Sorgligt är det när människor dör alldeles för tidigt!

Kramen

2009-09-15 @ 14:46:00
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Bibban

Ja det är så tråkigt, man liksom inte vill att det ska vara så. jag blundar och låtsas som det inte har hänt. han var min favorit och jag älskar filmen dirty dancing...:( tråkigt

Kram Bibban

2009-09-15 @ 15:10:09
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: anne

Min svägerska tillbringade en kväll med honom och hans hund i VIP-rummet på en nattklubb i Chicago. Hon sa att han var genomtrevlig!

2009-09-15 @ 20:59:24
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Jess

Fruktansvärt med denna hemska sjukdom.

2009-09-16 @ 09:38:44
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0