Söndag, slappedag och jullovet är över

Gårdagskvällen blev såklart lyckad!
God mat, gott att dricka och ett mycket trevligt sällskap.
Naturligtvis inrymdes även en liten nostalgitripp under kvällen...
L och jag, datorn och Spotify och vips - så var vi plötsligt tonåringar igen...


Tack L & R för en härlig kväll!
Tack även till J som kom och tittade till oss en stund. =)

Idag känns det i hela kroppen att det är söndag.
Jag orkar liksom ingenting.
Två dagars nattramlande har satt sina spår oxå.
Tanken var att idag jaga nya gardiner.
Men orka ge sig ut i denna storm som dragit in över Skåne!
Ikke sa Nikke.
Idag stannar jag inomhus så mycket jag kan!

Men jag skulle verkligen behöva nya gardiner!
Kolla här...för varje gång som de blir tvättade kryper de upp en aning...



Inge kul alls och inte ett dugg fint!

Annars trivs jag ju ganska bra med dessa...färgerna svart och vitt...



Och de här darlingarna fick naturligtvis följa med hem igår när jag handlade...





Tulpaner och primula - ett måste då julen lämnat hemmet.
Då vet man att det går på rätt håll. =)

Jag har just ägnat en stund åt att leta gardiner och mattor på nätet.
Sist lyckades jag - idag inte.
Fanns inget, varken på Jotex, Cellbes, Ellos eller de andra postorderföretagen.
Tänkte att jag skulle vara bekväm ju...handla hemifrån.
Men nä, då får jag väl ge mig iväg på jakt...en annan dag!

I morgon börjar allvaret igen för de yngsta herrarna här hemma.
L ska med denna termin avsluta åttonde klass och S avslutar sitt andra år på Barn- och fritidsprogrammet.
Jisses, vilka stora grabbar jag har! =)
(här är ju dessutom två storebröder till, som i år fyller 20 och 22!)



Livsnjutaren L i egen hög person...=)
Här, några dagar innan jul, har yngste sonen långt kvar av jullovet...i morron börjar åter allvaret.



En lika obekymrad storebror S in action på nyårsnatten...=)



Jisses, movesen ligger i släkten...=)

Kämpa på killar ännu en termin!
Jag vet att det är jobbigt och att det ibland känns motigt och oövervinnligt...men ni klarar det!

Vilket inlägg det här blev!
Tog ni er ens igenom det?! =)

Ni får ha en fortsatt skön söndag!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Jag läste varenda bokstav och mening av ditt inlägg. Vill inte missa något överhuvudtaget. Ja, imorgon börjar allvaret igen. Det innebär att det snart är semester. Bara saker och ting sätter fart så går det ibland så fort att jag knappt hinner med. ...och vet du vad...vi är på rätt sida året och det blir ljusare för varje dag som går. Tjoho, det gillar jag!

2010-01-10 @ 14:34:08
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: pudeln

Men vilka härliga bilder på er.

Barnen växer fort, min äldsta är oxå 22, tycker inte det var så länge sen som dom var små.

Den låten har man fina minnen av=))).



Kram

2010-01-10 @ 15:26:05
URL: http://pudelnsgrubbel.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja, jisses jag har lite ångest idag. Det här med jullov har ju liksom blivit en vana. En skön vana.

Kramen

2010-01-10 @ 15:35:09
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Znogge

Man har väl kondition ;-)



Synd att gardinerna krympt för de är snygga. Vet inte varför panelgardiner måste krympa så pass mycket som 8 % bara i första tvätten! Det blir liksom inget kvar av dem...



Vi tog en runda med hundarna och fy sjutton som det blåste!



Kram!

2010-01-10 @ 16:22:31
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Happy

Härliga bilder :-) Skön familj. Och vilka UNDERBARA tulpaner. Ett tips är att stryka och nåla upp gardinerna vid inköp (det märks inte fniss), sedan kan du justera dem med tiden. Sade hon som inte haft en vettig symaskin men plötsligt fått en.



KRAM!

2010-01-10 @ 17:55:42
URL: http://happyontheway.blogspot.com
Postat av: hugan

Jadå, läste varenda bokstav! ...Fina moves där ;) Ja tänka sig har en son som blir 23 i höst, vart tar tiden vägen?? Vart tar ledigheten vägen?! Sitter här med världens jobbångest...

Ha nu en skön söndagkväll ;)

kram

2010-01-10 @ 19:22:12
Postat av: Boppan

Leve vardagen! Man kan tejpa upp gardiner med stryktejp. Skitbra! ;-)

Kramar

2010-01-10 @ 19:52:58
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Japp! Ett alldeles utmärkt inlägg, med massor av fina bilder. Tipselipset: Klipp av dom svarta så dom blir lika långa som dom vita! Snipp, snipp!!

Dom är ju jättesnygga! Som du, på dansgolvet!

Kram.

2010-01-10 @ 20:15:54
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: Stattinskan

Ja, det är väl märkligt att barnen blir äldre och äldre nr vi själva inte åldras ett dug :-S Kram och härlig måndag ... om det finns sådana ;-D

2010-01-11 @ 06:20:55
URL: http://metrobloggen.se/stattin

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0