En liten lista!

Jag snodde, helt fräckt, en lista inne hos Miss Juni...
Men vaddå...man kan väl få skriva och publicera en liten lista utan att det måste betyda att man drabbats av blogg-torka...*host,host*?! Frågan är om det finns så mycket nytt under solen att berätta...

Ett, två...


...TRE! Håll i hatten, så åker vi!


Tre…

…saker som är tråkigt att göra: städa, tvätta, lyssna på obegåvade, gnälliga eller avundsjuka människor

…saker som jag är rädd för: spindlar, höjder, djupa vatten

…saker som jag är stolt över: min stora fina familj, mig själv som klarade av lärarutbildningen "på gamla dar", att jag är en tolerant och konsekvent mamma

…saker som jag vill lära mig: måla tavlor, fotografera, skriva böcker

…saker jag ofta gör när jag är hemma: bloggar, tittar på TV, fixar med hem och familj

…plagg som jag aldrig skulle ta på mig: röda chinos, string-bikini, turban

…favoritleksaker: solstolen, mobilen, datorn

…saker som får mig att må bra: sommaren, ett glas gott rött vin, umgänge (ibland med mig själv, ibland med familjen och ibland med vänner)

…favoritplatser: trädäcket, stranden, hemmet

…matvaror som jag ofta äter: pasta, kycklingfilé, ost

…mål jag har: Fortsätta att vara en bra mamma, hustru och vän (och sedermera världens bästa farmor), fortsätta att förkovra mig i mitt arbete, skriva en eller flera böcker

…starka egenkaper hos mig själv: självständig, stark, ödmjuk

…saker som jag inte kan särskilt bra: ekonomi, matematik, simning

…saker som är väldigt viktiga för mig: familjen, ärlighet, empati

…materiella önskningar: TRE RESOR OM ÅRET!!!

…djupa önskningar: En 100% säker behandling på alla cancerformer, ett mer jämställt och tolerant samhälle, att alla barn ska få gå säkra från fattigdom, svält och sexuella ofredanden

Ha nu en fin torsdag!

GODMORGON!


Kommentarer
Postat av: Diana

Jag förstår att du inte gillar djupt vatten om simning inte är din paradgren. ;)

Skönt att du inte har bloggtorka, jag har aldrig haft det själv men jag har hört att det kan vara väldigt jobbigt. ;)

God morgon!

2012-03-22 @ 09:39:12
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Monica

Alltid kul att få veta litet mer om sina bloggvänner!

Kram, Monica

2012-03-22 @ 11:14:06
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Diana

Sv: En av kuddarna "kramar" han... Jag är likadan, två under huvudet och en i armarna. :)

2012-03-22 @ 11:15:50
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Znogge

Trevligt , klokt och en del igenkännande för egen del!



Kram

2012-03-22 @ 12:02:45
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Miss Juni

Sv: Jojo, men det var ju INNAN allt spårade ur, liksom… ;o)



Så du menar att vi får inte se dej i stringbikinin i sommar då?? ;O)



Ser fram emot att läsa dina böcker!!



Kram!

2012-03-22 @ 20:31:16
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0