Jobb, chokladmassage och "att göra en Afrodite"...

 
 
Dagen idag inleddes med arbete.
En bra dag på jobbet.
Flera gånger under dagen konstaterade dock mina arbetskollegor och jag hur otroligt trötta vi var.
Ja, men det är ju inte konstigt egentligen med tanke på vilket väder vi har!
Det är som om det är höst och att snart vintern ska återkomma. BAH!
 
Hur som helst...efter jobbet begav jag mig till lite andra delar av Sveriges tredje största stad.
Till ett lite place som hette "Slim Beauty Center".
Och vad skulle jag då där?
Jo!
I julklapp fick jag av äldsta sonen och hans sambo en 45 minuters skönhetsbehandling i form utav en chokladmassage!
YEAH!
Hur häftigt låter inte det...?!
 
Och det var det!
Mysigt, avlappnande och skönt!
För att uppfylla mitt uppdrag som "riktig bloggare" och inte riskera att bli utskälld av "somliga andra" bloggare var jag tvungen att be ynglingen (!) att ta en bild över "skapelsen"...
 
 
Jajamensan!
 
I 45 minuter höll han på och masserade baksidan av kroppen tills jag liknade en hög choklad med vispgrädde.
(Hujedamig! Trots att jag tappat 15 kilo det senaste halvåret, tycker jag mig fortfarande se en valross i bild...)
 
Sen lullade jag hem tågledes.
Och så blev det en sväng in om till Coop.
Och det var där jag "gjorde en Afrodite"...
 
Ut "dansar" jag mot det ställe där jag brukar parkera min cykel vid ett besök hos hovleverantören.
Jag halar upp nycklarna och börjar trycka på "blippen" (remoten) till bilen.
Jag trycker, trycker och trycker...men nej, cykeln låses inte upp...
Då inser jag att det inte ens är min cykel jag försöker låsa upp (med bil-blippen), utan en helt främmande cykel.
(Som om det nu skulle göra saken bättre...?!)
Innan jag upptäckte mitt misstag hade jag både hunnit både muttra lite irriterat och börjat småsvära.
 
Därefter seglade jag vidare till MIN järnhäst och cyklade visslande vidare hem.
 
I skrivande stund sitter jag avslappnad i soffan...med en intensiv chokladdoft stickande i näsan...

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åhh så härligt med chokladmassage! Det har jag haft med på min behandlingsmeny under ett par år. Mycket uppskattat av kunderna! Men jisses vad "grisigt" det blir runt om; handdukar, arbetskläder... Men jag har aldrig testat just chokladmassage själv - bra terapeut va??
Det där med blip på cykeln hade inte varit helt fel. När man står och letar i ett hav av cyklar kunde varit fint med ljud och ljus signal som visar var "hästen" är :). Kanske något för dig att jobba vidare på??
Ha en fin kväll. Kram!

2013-04-11 @ 21:24:31
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Chokladmassage!
Ojojoj, jag hade förmodligen sörplat i mej alltihop!! Och så hade jag blivit väldigt len på INSIDAN istället! :)
Vilken bra julklapp!
Kram!

2013-04-11 @ 22:18:07
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Hörni!

Hahaha, kan tänka mig att det doftar. Chokladkrämer brukar dofta jättegott tycker jag, men det där var väl äkta vara antar jag. Låter i alla fall härligt, massage är aldrig fel.

2013-04-11 @ 22:34:11
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

15 kilo! Wow...

Jag tycker att det där verkar som lite slös med choklad. Men å andra sidan har jag inte gått ner 15 kilo ;-)

2013-04-12 @ 09:34:30
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Laila

Åh vad mysigt med chokladmasage. Att öppna cykeln med fjärrkontroll är ingen dum ide. Du kanske skulle ta patent på den ;)

2013-04-12 @ 11:34:09
Postat av: Monica

Chokladmassage har jag aldrig provat, men jag fick fotmassagr härom dagen när jag var på fotvård och det var jätteskönt!
Jag har alltid problem att hitta bilen när jag parkerat på en stor parkeringsplats...
Ha en fin helg, kram, Monica

2013-04-12 @ 12:20:17
URL: http://tjernhus.blogg.se
Postat av: moi

Oh, visst minns jag din chokladmassage...
Och så var det en chokladpudding som utförde den?!?!?
Dumma dej, du ser inte ut som en valross du ser ut som en chokladdrageerad Afrodite!! Mums!

Att "göra en Afrodite" är i stort sett detsamma som att "göra en Moi" om det är till nån tröst..
Kram

2013-04-12 @ 13:41:28
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Decdia

Haha, du var ju inte lite förvirrad! Ingick det nåt starkdricka till massagen? :)

Massagen såg jättehärlig ut och du är ur fin som helst! Ja, förutom att du är lite kladdig då... ;)

2013-04-12 @ 19:48:51
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: mickis

Vad härligt det ser ut med chokladmassage :-)

Konstigt att inte cykeln startade vid ditt ihärdiga blipp tryckande ;-)
Nåja alltid roade det väl någon... ;-)

Kram

2013-04-12 @ 23:04:56
URL: http://meramickis.blogspot.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0