Deprimerande, sovmorgon och Znogge!

Jag undrar om det verkligen ska få lov att VA såhär då man har semester...?!
Under femton grader, regntunga moln och snålblåst...?!
 
När jag i morse, vid sjutiden, hörde att det regnade småspik utanför sovrumsfönstret, vände jag mig raskt om och somnade faktiskt om igen. Ganska länge till och med.
Ja, det blev faktiskt en rejält tilltagen sovmorgon, nästan som i unga dar för ett par år sen...
 
Nåväl.
 
Det var egentligen varken deprimerande väder eller lata sovmorgnar som jag skulle berätta om.
 
Nej, jag måste ju "avlägga blogg" om min fantastiska kväll in Malmoe tillsammans med Znogge!
 
Och nu publicerar jag.
Så att ni vet att jag är på G.
För att "någon" har undrat var jag blir av...:)
 
Men det kommer mera!
 
F5 om en timme eller så alltså, Ama!
 

Nu så...
 
Vi sammanstrålade, Znogge och jag, i hörnet vid 7-eleven Savoy Hotel och tog sedan en rask promenad till folkvimlet och Lilla Torg.
Bubbliga och babbliga, bestämde vi oss snabbt för lite bubbel även i glaset.
Eller i alla fall Rosé.
 
 
Efter en stunds bubblande, insåg vi det började bli dags för en annan slags förtäring och begav oss därför vidare genom Malmös gator och in i en liten gränd.
Och faktiskt var det precis så den hette, restaurangen och tillika vårt mål för promenaden.
Gränden.
 
 
Här fortsatte vi att avhandla stort och smått, vardag och fest, glädje och sorg.
Och snart blev vi serverade väldans god mat.
 
Men först lite rött...
 
 
...lite salladsbuffé...
 
 
...och fantastiska vitlöksbröd...
 
 
Och så kom då själva huvudrätten.
 
 
Äh, det blev fel!
Detta var ju desserten!
 
Huvudrätt:
Bubblande varm, krämig och god - potatisgratäng...
 
 
...tillsammans med spett och tre goda såser...
 
 
Detta var både mitt och Znogges första besök på denna fantastiskt mysiga restaurang, men vi var rörande överens om att det inte blir den sista.
Nä, Gränden rekommenderas varmt!
 
 
Lite omgivningsbilder...
 
 
 
Bus på toan...
 
 
Börjar fotografen bli lite suddig...?!
 
 
Utsikt från "vår balkong"...
 
 
TACK
för en fantstiskt trevlig kväll,
Znogge! ♥
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Man kan verkligen bli deprimerad för mindre. Dagens prognos lovar 12 grader, blåst och regn :-( Finns snart inget annat att göra än att emigrera...

Kram

2013-06-30 @ 11:15:07
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: moi

Jag tycker verkligen synd om er som har semester nu. Men hoppet för att det ska bli bättre om en vecka när min semester börjar växer sig allt större.
Hoppas det blir hyfsat då så att min resa blir både regn-, blåst och köldfri.
Kram kram

2013-06-30 @ 11:42:59
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Znogge

Ja, det var en go' och trevlig kväll! Inser att vi hade tur med vädret med tanke på hur det har utvecklats. Vi kunde trots allt sitta ute hela kvällen utan att frysa!

Kram

2013-06-30 @ 12:08:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Eva

Åhh vad det såg mysigt ut!
Var ligger Gränden?
Är det i närheten av Lilla Torg?
Ska absolut besöka i sommar 👍
/ E

2013-06-30 @ 14:27:51
URL: http://emmelethin.wordpress.com
Postat av: Hörni!

Härlig kväll med Znogge! :)
Men vad trist att ni har sånt skitväder! Hoppas det vänder genast!

2013-06-30 @ 19:39:37
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Åhh, jag gillar Gränden jättemycket!!
Just att man kan välja storlek på kött, vilken form av potatis man önskar, vilka såser man vill ha...me like det konceptet massor!!
Ser jättemysigt - och gott! - ut.

2013-06-30 @ 21:53:54
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Lotta

Jisses vad det såg gott ut! (Allt utom Irish Coffe´n...). Var i Malmö ligger denna mysiga restaurang? Känns som det är något väl värt att prova!
Jag kan säga att har ni haft 15 grader på den sidan av Skåne har ni haft det riktigt "svittet" - här har varit 11 grader hela långa dagen...

Ha det gott och stor kram!

2013-06-30 @ 23:08:40
URL: http://ekolivmedbrunnshalsan.blogspot.com
Postat av: Åse

Vädret finns det mycket att klaga över, men er kväll se ut att ha varit toppen trevlig. Ha en fin måndag. Kram till dig

2013-07-01 @ 06:43:03
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj, mitt internet la visst av igår (eller så bloggskolkade jag helt enkelt).
Men detta var ju värt att vänta på - HEJ Znogge och vad gott det såg ut!
Självklart ett hej till dig också, fina Afrodite :-)

2013-07-01 @ 09:16:42
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0