Igår...

...hade jag äntligen mitt kalas, trots att det redan hunnit gå 3 månader sedan dagen då jag fyllde år.
 
Vid två började jag göra i ordning kycklingen som skulle få bli basen i kycklinggrytan.
Bredvid spisen låg tre påsar nyinköpt blandad sallad.
Ni vet sån där i påse som är så behändig.
Avsköljd sallad som är klar att använda.
 
Medan jag stod där och rörde i min gryta, fick jag plötsligt för mig att det rörde sig i den ena av de tre påsarna.
Och mycket riktigt!
Påsen innehöll...låt oss säga lite extra protein.
Protein som varken jag eller mina gäster hade uppskattat att få på tallriken...
 
 
Således blev det en liten extra tur ner i affären för att byta.
Eller vad tror ni? Att jag köpte ny sallad?
Näpp, istället bjöd huset på...
 
 
Kokta morötter fick det bli till kycklinggrytan och riset istället.
 
 
Trots ett "ett litet missöde" var huset iordningställt, maten i det närmaste klar, bordet dukat och värdinnan nyduschad och fixad...klockan fyra.
 
 
 
 
Och gästerna skulle komma sex.
I så där god tid brukar jag aldrig vara klar.
Vad hade jag glömt?!
Inget faktiskt.
 
Under tiden som jag inväntade att mina gäster skulle komma, hann jag till och med att fota min blogghörna inför en liten tävling som jag och några bloggerskor har på what's up.
Vi är en liten grupp som dagligen hittar på lite bus.
En utmaning var att lägga upp en bild på sig själv nyvaknad.
 
Om ni får se den?
Skulle inte tro det va'!
 
Gårdagens utmaninga var alltså att fota sin blogghörna.
Jag har egentligen tre blogghörnor, men jag valde denna...
 
 
Blogghörnan i min älskade soffa och alla mina lila kuddar och filtar.
Här bloggar jag mest ifrån nuförtiden faktiskt.
 
Blev just påmind av den goa vännen och bloggerskan Camilla, om att jag inte visat efterrätten - citronkakan.
Den kommer här...
 
 
Den serverades med lite sockerrörda hallon och en klick vispgrädde.
Och den var bara sååå god!
Varför Camilla var så intresserad av den?
För att det var hennes recept! :)
 
Ha en fin söndag!

Kommentarer
Postat av: camilla

Men...efterrätten då? ;)
Urk...den där salladen gjorde du rätt i att hoppa över.
Du har en jättefin blogghörna. Äh...hela ditt hus är ju fint!
Kram vännen!

2013-10-13 @ 12:36:10
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: moi

Det är sååå himla äckligt med extra innehåll i maten. Sen min mor upptäckte små maskar i sina jordnötskakor har jag inte ätit sådana.....

Kul med lite bus här och där, blogghörnan är
fin - vann du tävlingen ;)
Kram

2013-10-13 @ 13:19:54
URL: http://www.moiochjag.blogg.se
Postat av: Decdia

Åh, efterrätten såg riktigt smarrig ut! Jag kan se den med kolasås... kanske maräng. För att balansera det syrliga i citronen då alltså. ;)
Har du gjort av med bilden på dig som nyvaknad? Jag kan lägga upp den på Facebook så att du kan kopiera.
Mohahahahahaha!

Kram goding!

2013-10-13 @ 14:14:50
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Decdia

Fick du skrämselhicka hjärtat? ;)

Kokta morötter är galet gott, kan tugga i mig en hel drös såna. Kycklinggrytan lät också smarrig, smidigt med gryta när man är många.
Och du är hur fin som helst!

2013-10-13 @ 15:13:58
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

GLÄÄÄÄ!!! Såna däringa kryp gillas INTE!

Du. Din blogghörna är jättejättefin, men jag skulle hellre ha sett nyvaknad-bilden. Tur att jag har en del hållhakar på Diana... Vem vet - bilden kanske dyker upp i en blogg nära dig snart? ;-)

Vad fin du är där du står redo för att ta emot gästerna!
:-)

2013-10-13 @ 15:18:20
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Åse

Vilket härligt kalas, trots den objudna gästen i salladspåsen. mysig blogghörna har du också. ha en fin söndagskväll vännen. Kram till dig från mig

2013-10-13 @ 15:56:24
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Camilla

ååå en länk. du får gärna glömma flera saker. då kan jag påminna dig. och få en länk som tack; )
du ser ut att ha lyckats med efterrätten också. mums
kram♡

2013-10-13 @ 16:23:16
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Susanne P

Det var att vara väl förberedd som värdinna - två timmar innan gästerna anländer!

Åh....så fin du är!

Jag läste en som fick en STOR gräshoppa i en sån där salladspåse... USCH för extra tillbehör.

Men du...jag tror att jag har din bild kvar, när du är nyvaken! ;)
Fast jag håller den inne...jag minns ju vem som vann... ;)

Kram fining!

2013-10-13 @ 21:58:38
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: mickis

Den lilla fjärilen hade man inte velat äta....

Fint dukat & maten såg riktigt god ut :-)
Hoppas kvällen blev lyckad?

Jag skulle gärna ta receptet på både kycklinggrytan & efterrätten :-)

Kram

2013-10-14 @ 10:38:05
URL: http://meramickis.blogspot.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0