En påse gott och blandat

 
T.G.I.F.
 
Tolfte december och nu snurrar det snabbt.
(H)julet.
 
Lucia i morron.
 
En vecka kvar att arbeta, sen är det ledigt tills den 7 januari.
Tack för det!
Jag vet inte hur jag ska orka med de sista fem arbetsdagarna, men så känns det ju alltid inför en stundande ledighet.
 
12 dagar till julafton.
Om jag har köpt alla julklappar än...?
Näpp, inte en enda!
Och nä, det känns ju inte alls stressande...:/
Ikke det minsta.
 
Helgen då?
 
Har inte den blekaste aning faktiskt.
Julpynta ska jag väl.
Granen ska väl in. 
Lite julgodis ska kanske göras...
 
Jag vet inte, men jag har lite svårt för att hitta nån julkänsla.
Kanske och förhoppningsvis kommer den med granen.
 
Idag har Alexander namnsdag.
Och så har även stormen namngetts.
Den som ska dra in över bland annat Skåneland i eftermiddag/kväll.
Klockan 15 idag (till klockan 15 i morron) ställs all tågtrafik in.
Vilket betyder att det blir en kort arbetsdag.
Jag tänkte nämligen inte bli strandsatt i Malmö.
 
Klockan nio ikväll ska tydligen Alexander nå sin kulmen.
Jag är redan lite rädd faktiskt.
Vädrets makter.
Sånt som vi inte alls kan påverka.
Där som vi är så jädrans små.
Och kan bli så himla hjälplösa.
Usch!
Måtte han lugna ner sig snabbt.och skynda sig att dra vidare.
 
Julen firas förresten hemma hos mig.
Med alla killarna och en svärdotter.
Med mamma och pappa.
Och med syrran och hennes kids.
Mysigt ska det bli.
 
Som det ser ut nu är det ju sista julen i huset.
Till våren ska jag nämligen försöka sälja mitt stora hus och flytta till något mindre.
Sorgligt men sant.
 
Den 29:e väntar jag ett väldigt kärt besök.
Då kommer en väldigt fin norrlänning på besök och hen ska stanna över nyår.
Mmmmmm! 
 
Näpp, nu är klockan elva och fortfarande har jag inte gjort ett ärligt handtag på jobbet.
Inledde nämligen dagen med lite flex och sen hamnade jag här, i bloggen.
Men nu är det dags!
Att försöka planera inför den sista arbetsveckan.
 
Ha en fin helg, hörrni! :) 

Kommentarer
Postat av: Aurora

Att bli strandsatt i Malmö är väl inte fy skam men det när/om alexander kommer så mår man bäst hemma. Kram

2014-12-12 @ 17:29:41
URL: http://aurorasliv.blogspot.se/
Postat av: Znogge

Det låter som om en bra jul och ett trevligt nyår väntar och det är dig väl unnat. Men visst känns den sista arbetsveckan bara så seg...

Kram

2014-12-13 @ 17:36:32
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Alexander blev visst inte lika uppblåst som befarat. Skönt! Minns med fasa orkanen Odile som vi hamnade mitt i, i Mexiko i somras. Fy fasen vad liten man blir mot naturens krafter...
Kram

2014-12-15 @ 09:21:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Bosse Lidén

Ha en fin vecka och hoppas din sista jul i huset blir bra. Vad är en hen för något? Fuskar du? Höna har man väl till påsken? ;) Alexander blev inte så tuff som de varnat om. Kram Bosse

2014-12-15 @ 09:31:32
URL: http://bosseliden.wordpress.com
Postat av: Cina

Sista arbetsveckan här med! Otroligt segt. Hoppas du får en fin ledighet sen och det låter trevligt med en trevlig norrlänning! Varm kram!

2014-12-18 @ 06:43:32
URL: http://cinaslada.blogspot.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0