Onsdagen...

...var plötsligt här.
 
Jag hade tagit ledigt och tillbringade dagen på däcket i 20-gradig värme.
Emellanåt gick jag dock in och gav lite kärlek åt resväskan som fortfarande var ganska opackad.
 
Vid ett kontrollerade jag min biljett.
Varför vet jag inte för jag visste ju när jag skulle åka - klockan 17 från Sturup.
Men...sikken tur att jag fick känslan av att vilja kolla min biljett, för se, det visade sig att jag skulle lyfta klockan 19 och inte alls klockan 17.
Jaja, det var ju tur att det var på det hållet liksom.
Detta innebar ju bara att jag fick ÄNNU mer tid på däcket innan det blev dags att fara iväg. :)
 
Nåväl.
 
Yngsta sonen med flickvän skjutsade mig till flygplatsen.
 
Och väl på planet kontrollerade jag motorerna...
 
 
...medans jag "gjorde en Stig Helmer" och intalade mig att "Jag kan flyga, jag är inte rädd"...!
Och bad en stilla bön om att de som sköter spakarna fattar mer om motorer än jag.
 
Mellanmål Mellanlandning i Stockholm/Bromma!
 
 
Framme i Norrland klockan tio och blev där upplockad av Camilla med gullig dotter.
En timmes bilfärd senare var jag "hemma".
 
Men jag vet inte om de var så intresserade av att jag kommit...
 
 
Fast jag och Morberg kunde faktiskt roa oss själva ett tag...
 
 
Nej då, det de egentligen gjorde var att försöka logga in på Face-time för att Susanne var lite chat-sugen och ville vara med på ett hörn. :)
 
Förresten!
Ni vet ju att Camilla har skaffat katt...?
Men jag undrar jag...om det verkligen är en katt.
Eller om det är en...
 
 
...alien.
Alien-katt kanske?!
 
Och vet ni vad mer...?

Sikken tur att tjejerna är så underbara och såna varma goa töser.
Jo, för att åka till Norrland skulle visa sig bli en resa tillbaka i tiden med cirka 2 månader!
Jo, för i Norrland är det fortfarande vinter.
Och i en sån här stol har jag aldrig varit med om att få snö i!
Nä, i en sån brukar jag SOLA! :)
 
 
"Jo, vi kan ha lite aprilväder" sa de.
Men nu är det ju för böveln MAJ...?!?
 
To be continued...

Kommentarer
Postat av: camilla

Hahahaha
Underbara du!
Som du VET så blev jag överlycklig att du kom. Att jag satt framför datorn var ju bara som sagt att syrran ville ju sååå gärna se dig :)
Nähä..nu kan jag inte sitta här längre. Den är EN som vill ha kaffe ;)
Kram!

2014-05-02 @ 13:11:17
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Znogge

Det är sällan fel med lite stärkande färdkost ;-) Bortsett från vädret så tror jag att du har det oförskämt bra!

Kram

2014-05-02 @ 14:44:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Maud

Underbart att följa era äventyr! =)

2014-05-02 @ 18:14:58
URL: http://maudsbravader.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Härligt! Ja, utom snön då kanske... Men du VISSTE ju att du skulle till Norrland :-)

Ha det toppen, och se till att bli servad ordentligt nu ;-)

2014-05-03 @ 08:32:59
URL: http://amacasa.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0