Tisdagskväll...

...och ja, här sitter jag med kvällsångest. 
Japp, jobbar fortfarande det där j-a kvällspasset! 
Ingen förändring i sikte heller so far. 
 
Annars då?
 
Jo, jag har sålt mitt hus!
Och flyttat till en lägenhet!
Man skulle således kunna säga att jag har vänt blad.
På riktigt.
 
Allt gick väldigt snabbt.
På ett sätt.
Och till slut.
 
Det började med att jag använde större delen av min sommarsemester till att processa en framtida försäljning av mitt/vårt älskade hus. 
Fast jag var inte riktigt medveten om i vilken utstäckning jag FAKTISKT processade. 
Mycket mer än jag trodde.
För...plötsligt en måndag när jag hade jobbat i två veckor, hör jag mig själv säga till min syster att:
"Idag ska jag ringa runt till lokala huresvärdar och förhöra mig om det eventuellt finns någon ledig lägenhet och sen ska jag även ringa till mäklaren."
Sagt och gjort.
Och jag hade en sån inihelvetes (ursäkta) TUR!
För det fanns EN ENDA ledig trea i hela byhålan!
Och den enda lediga trean i den här lilla byhålan, den fick JAG, MOÍ! :)
 
Samma kväll var jag och tittade på den och bestämde mig på studs.
När vi stod utanför och pratade frågade plötsligt hyresvärdens fru om det inte var så att jag hade en son som oxå behövde en lägenhet. 
JOOO! Det hade jag ju!
Och de hade även en ledig tvåa!
Så...på en och samma dag hade både jag och näst äldsta sonen varsitt nytt boende att se fram emot. :)
 
Mäklaren, som jag pratat med tidigare på dagen och som jag även bokat en tid med, ringdes snabbt upp igen och fick meddelandet:
"Jag har fått lägenhet!!! Jag behöver sälja mitt hus NU. Helst igår!"
 
Och så var processen igång.
På riktigt...
 
Många rundor till tippen senare kan jag nu njuta på riktigt. 
I min lägenhet. 
(Bilder kommer!)
 
Det var inte lätt.
Men det gick. ♥
 
Ha det fint, hörrni!

Kommentarer
Postat av: åse

Önskar dig ett gott slut och ett härligt 2017 i din nya lya. Kram Åse

2016-12-30 @ 18:34:45
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Matts Jansson

Skönt att starta på ny kula ibland,

2017-01-05 @ 11:00:43
URL: http://mattsjansson.blogspot.se/
Postat av: Monika

Önskar dig all lycka till i nya lyan och ett gott nytt år
kram monika

2017-01-08 @ 08:20:13
URL: http://www.monkansblogg.blogspot.com
Postat av: Znogge

När man väl är redo då är det dags. Smidigt att det löste sig för er båda.

Kram

2017-01-18 @ 17:52:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Cina Lantz

Åh! Hoppas du trivs i din nya lya och att du har det bra!

2017-01-26 @ 23:02:10
URL: http://cinaslada.blogspot.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0