Humordags...

En liten påminnelse! =)

Har du någonsin sett en person i din egen ålder och tänkt: "Jag är glad att jag inte ser så gammal ut"?

Jag heter Berit och jag satt i väntrummet hos min nya tandläkare. Jag läste ett diplom på väggen och upptäckte hans namn. Plötsligt kom jag ihåg en lång, elegant mörkhårig och populär kille med samma namn, som gick i samma klass som mig, för ungefär 30 år sedan.
Kan han vara samma kille som jag hade varit lite förälskad i på den tiden?
När jag sen fick se honom skakade jag snabbt av mig tanken. Denna halvskalliga, grå man med rynkigt ansikte var alldeles för gammal för att ha varit min klasskamrat.

Efter att han hade undersökt mina tänder tog nyfikenheten över och jag frågade om han hade gått på Enskede gymnasieskola.
- Ja, det hade han, svarade han.
- När gick du ut då, frågade jag.
- Jag var i avgångsklassen 1978 i klass 9a, sa han.
- Du gick i min klass! Sa jag och log.
- Han såg närmare på mig. Sen sade denna fula, gamla, halvskalliga, ohövliga, feta och elaka man:
- Aha... Och vilket ämne undervisade du i då...? 

Moahahaha...

Kommentarer
Postat av: Paula

HaHaHa, oj, vad dingt. Själv tycker vi oftast att vi ser ut som förr.... jag blir fortfarande snopen när jag går förbi ett skyltfönster o råkar se min spegelbild. Va e jag så gammal o så tjock,,, trodde fortfarande att jag var en ung smal snärta...men ack så fel jag har......

Ja, vi brukar säga att Ronja o Svante e de blivande paret... o då e det ju så roligt att min gamla vän blir "svärmor".

2009-01-29 @ 18:19:47
URL: http://gullfubbick.blogg.se/
Postat av: Afrodite

Haha...har ibland samma upplevelse...tycker man e 25 o så ser man den eländiga spegelbilden, som talar sitt grymma språk...

Jaja, man får va som man e när man inte blev som man skulle...! =)

2009-01-29 @ 18:27:00
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0