Afrodite yrar

Egentligen har jag inte bestämt mig för hur jag ska
definiera dagen, utan måste konstatera att jag har lite blandade känslor idag.

"Känsla" är för övrigt ett mycket användbart ord.

På nätet hittade jag följande definition av ordet känsla: "Signaler från sinnesceller som får hjärnan att skapa känsla är något som sker spontant. Känslor kan sägas vara ett naturligt och personligt sätt att värdera eller förhålla sig till någon eller något."

Känslor beskriver vårt sinnestillstånd och sker alltså omedvetet.
Hmmm, inte konstigt att det ibland är svårt att sätta fingret på vilken känsla vi befinner oss i.

Beundran, glädje, längtan, empati, kärlek, eufori, frustration, skräck, förälskelse, hat, ilska, kärlek, lycka, nostalgi, ödmjukhet, oro, raseri, smärta, sorg,  vemod, ångest...

Känslorna är som sagt många. Jag kan nu konstatera att jag med en slags skräckblandad smärta, i ilsken frustration känner mig ångestfylld till bristningsgränsen inför morrondagens deadline. Jag känner även en vemodig och ödmjuk beundran inför de människor som har bättre koll än jag. Framförallt känner jag en nostalgisk längtan långt, långt bort, till ett annat land, till en annan plats, där ingen oro eller ångest finnes, utan bara kärlek och lycka. En plötslig känsla av eufori kom över mig...

Och regnet det bara öser ner...


Kommentarer
Postat av: Jeanette

du fixar det........

2009-03-02 @ 13:25:46
URL: http://jeanettelovespaul.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Kanske...=) // Kram

2009-03-03 @ 22:42:51
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0