Nattflum

Efter min avslappnade och härliga dag var det så dag att ta itu med lite pluggande under kvällen och jag kan väl säga att det gick sådär...Har nog slappnat av lite väl mycket i dagarna två och hade lite svårt att komma igen. Men det gör inget. Det kommer en dag i morgon och den kommer att tillägnas studier från morron till kväll, eftersom jag har missat ett par föreläsningar och måste komplettera dessa.

Just nu, här, idag, i nuet börjar jag inse att jag bör försöka kalla på John Blund och be honom att strö ut lite av sitt magiska pulver. Eller så räcker det att jag ser sängen och somnar direkt. Jag är ganska slut, men vet inte riktigt av vad...Av att slappa, av att blogga eller av att faktiskt ha studat några timmar ikväll...? Who knows.


Under kvällen har jag naturligtvis hunnit att ta en sedvanlig liten "blogg-walk" i cyberdjungeln. Jag vet inte varför, men flera av mina favoriter har talat om "tid" denna afton. Tiden som begrepp, tiden som går, tiden som inte räcker till, tiden som vi antingen själva eller genom samhället fyller med måsten, tiden som flyr helt enkelt.
Jag har suttit här en lång stund och reflekterat över begreppet tid och hur vi handskas med den. Det är verkligen värt att ge detta en liten funderare. Eftersom timmen är sen och jag behöver min skönhetssömn =) kommer jag inte att gå vidare in på detta. Tror visst att jag uttömde mina tankar inne hos en viss favorit, på hennes blogg, med ett låångt inlägg...=)
Avslutar kvällen med vishetsord i tiden och livets tecken, uttalade av John Lennon; "Livet är det som händer dig medan du planerar något annat". Låter dessa stora, visa och tänkvärda ord sätta punkt för nu och önskar er en god natt! =)


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Åh, de där orden de lägger jag i ryggsäcken! SÅ bra ord! Så många som tycker att jag måste se framåt och våga planera för bebisen, medan jag själv tycker att det räcker fullt och gott med att leva dag för dag... och nu fick jag ju belägg för detta! Gud så bra ord!

2009-03-05 @ 02:14:45
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Annette

Intressant inlägg, absolut!!



Har nog tidigare tänkt som så, att vi har all tid i världen på oss, eftersom vi är så unga. Och har inte riktigt njutit och tagit tillvara på det jag har för dagen. Visst är jag som alla andra att jag bara MÅSTE beklaga mig om mitt "eländiga liv" ganska ofta, men det har nog just med att göra att försöka ta sig igenom dagen och allt som inte är lika roligt att tampas med.



Men sedan min far fick beskedet lungcancer och senare metastaser i skelettet plus att jag själv blev sjukskriven en länge period nu, så har man omvärderat MYCKET i livet. Man har insett att i morron kanske aldrig kommer. Och åldern spelar ingen som helst roll. Det kan vara den yngsta i familjen som blir drabbad i morron.



SÅ ALLA borde vi omvärdera livet och tänka som så, att är det små saker, så är det ingen idé att hänga upp sig, känna skuld att man inte hunnit eller kräva så otroligt mycket av sig själv. Man måste hinna och njuta av nuet, för framtiden kan vi faktiskt ALDRIG veta vad den har att bjuda på, hur mycket vi än försöker planera den.



Mina djupa tankar till dig ;) För dom blev nog kanske lite djupa haha



Hoppas du njuter av dagen och att studierna flyter på lite bättre idag;)



Många kramar från min sida skärmen ;)



2009-03-05 @ 09:53:20
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Lena

Nämen asså vännen. Du är ju värre än mig med att blogga sent. Så här kan vi bara inte hålla på. Blogga sena timmen, sova några timmar, blogga tidig timme, jobba/plugga, blogga kvällen, läsa blogg, äta och skriva sista bloggen. NÄ nu måste vi skärpa oss. =)

Kramis Lena

2009-03-05 @ 22:53:49
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Ja, jag vet! Alldeles hopplösa nattugglor är vad vi är! =) Skärpning ja! Annars orkar vi inte! Haha =)

Kramizar till dig oxå Lena!

2009-03-05 @ 23:10:04
URL: http://afrodite.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0