Life is a rollercoaster...

Livet är som en berg-och dalbana.
Det går upp och det går ner och det svänger hit och dit.
Så är det bara.

Livet kan vara både glädje och sorg.
Och av olika anledningar.
Vi kan i våra liv påverka vissa saker, men andra inte.
Oförutsedda saker händer, som vi inte kan rå på.
Glädje och sorg. 
Händelser sker i vår privata sfär, som kan vara glädjefyllda...eller sorgliga.
Saker som vi kan påverka händer, såväl som saker vi inte kan påverka.
Detsamma gäller i samhället, där det mesta som händer är saker som vi bara kan påverka indirekt.
I den privata sfären och med oss själva däremot, där kan vi göra aktiva insatser.
Det är där vi måste börja.
Börja gräva där vi står.

Vi måste tro på oss själva och våra drömmar!

Min resa började för ungefär sex år (egentligen tidigare, men detta är det riktiga avstampet) sedan.
Jag bestämde mig efter många års trevande, såväl i livet som i min identitet, för att ge livet och mig själv en ny chans.
Jag ville inte bli en bitter surkärring som såg livet passera revy, en människa, som på ålderns höst skulle ångra att jag inte förverkligade mig själv.

Jag började komvux, 36 år ung, vilket är det bästa jag gjort i hela mitt liv.
Ja, förutom att gå steget längre och börja lärarutbildningen 2005 då.
(och förutom att jag bildade min underbara familj - som stöttat och stöttar mig under resan)
Jag bröt mig fri från en massa förväntningar och började satsa på me, myself and I
och sa till hela världen:



Med detta sagt önskar jag er alla en god kväll! =)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja kan bara hålla med dig! Efter vår givande o alldeles speciella förmiddag idag där vi verkligen åstadkom en massa på olika plan, känns just den här låten du valt så passande. Du har gjort en sån otrolig resa med utbildningen och mycket annat, du förverkligar dig själv och lyssnar på din inre röst och drömmar..sluta aldrig med det..o tro på dig själv..du e unik..du e bäst.. du e min underbara syster. Kram

2009-09-10 @ 22:02:48
Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Håller med din systeryster, Sluta aldrig tro på dig själv för du är unik, ett unikum, den enda av dig, du är bäst!

Kramis

2009-09-10 @ 22:37:42
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Afrodite

Ja, det var verkligen en magisk förmiddag och vi åstadkom mycket i våra djupa diskussioner. Tack sis för idag! =)

Och jag kan bara säga detsamma om allt du säger, som oxå förverkligat dig själv och dina drömmar. Just nu går det trögt, men drömjobbet kommer när du minst anar! Du får heller ALDRIG sluta tro på dig själv! Vad du har klarat av och gått igenom är det få som gör och som ändå står rakryggade! DU, om någon är unik! Och vet du vad? Du är den bästaste syster jag skulle kunna ha! =)

Kram och sov gott!

2009-09-10 @ 22:40:06
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Anna

Kram och sov gott och jag håller med ovanstående...

Du är one of a kind och toppen!!

Tur att du bytte spår, för annars hade jag kanske inte haft en cyberkaffekompis...

Pöss och natti!

2009-09-10 @ 23:50:30
URL: http://miranna.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0