Söndagkväll

Och glögg såklart =)
Har precis sett det där programmet jag pratade om...Så hemskt! Vilka livsöden! Vilken rotlöshet och identitetskris!
Åhh, de va så känslofyllt! Kommer bli mycket intressant att träffa två kvinnor "live" på tisdag, som verkligen varit med om det, och som vi ska intervjua...Kommer bli känslofyllt, men givande!

Sitter just nu och slötittar på Mission impossible men känner mig aningen frånvarande, har ju inte sett den från början, vilket är viktigt för inlevelsen i en film...=)
Passade därför alldeles utmärkt att blogga lite =)

Här är  för övrigt ganska tomt hemma...Den äldsta sonen är fortfarande hos flickvännen i Malmö (fortfarande! ja, ja...bara att vänja sig...han flyttar ju snart "på riktigt"...snyft!)...Den yngsta sover över hos kompisar...De två mellanbarnen sitter vid sina datorer...Alltså bara jag och mannen...=)

I morron ska jag (tyvärr) jobba...10-18.45...lååång dag, som jag absolut skulle behöva tillbringa i hemmet med tanke på att vi ska ha gäster här på nyårsafton...Mycket som ska planeras och fixas...
Ska egentligen på gruppmeditation i morron kväll oxå, men den får nog stå åt sidan med tanke på onsdagens aktiviteter...

Nyårsaftons meny ser (för tillfället) ut som följer:
Gästerna välkomnas med en mugg kall glögg (Dufvenkroks vanilj - har ni inte provat den, så gör det! Mums!) och pepparkakor med ädelost (kvibille med whiskysmak)
Vidare blir det en liten petit chous-rulle, med räkfyllning till förrätt...Ett gott vitt vin till, som inte är fastställt än...=)
Varmrätt: Antingen ugnsstekt oxfilé eller rostasfilé (beroende på vem av mannen och jag som vinner...) med konjakssås och potatisgratäng. Vinet som serveras till detta blir antagligen Koonunga Hill - ett supergott, rött vin =)
Desserten kommer att bestå av aftereightpannacotta med lite bär till och ett vitt dessertvin, som jag tyvärr inte minns namnet på just nu...=)
Mellan denna meny och tolvslaget serveras snacks och drink efter önskemål, vilket följs av (vid tolvslaget alltså) ett vitt, mousserande vin (Asti Martini, of course, eftersom det är godast...=))
Lite nattamat (ost- och korvmackor med tillhörande mjölk är ett möjligt alternativ, alltid gott) efter det...

Däremellan hoppas jag på trevliga konversationer, en och annan svängom på dansgolvet...
Tror faktiskt att vi kommer att fira in det nya året ganska väl, faktiskt...Jag är full av förväntan...=)

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll och hoppas att ni får en god start på kommande vecka!
Shit, de e ju bara två dagar (drygt) kvar av detta året!
Passar därför på att önska er alla ETT GOTT SLUT! =)

Sleep tight!


Kommentarer
Postat av: marielle

vart har carinas blogg tagit vägen=)) längesedan nu.. kramar

2009-01-10 @ 18:27:35
URL: http://lyckligtforvirrad.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0