Aj, aj, aj och ytterligare aj!

Jag har något så förbenat ont i min rygg, vilket inte är en, på något sätt, ovanlig företeelse, men man kan ha ont och man kan ha ONT och idag har jag ONT! Det är så ibland, att det är lite värre än vanligt och idag är en sån dag. Känns som om ryggen ska brytas mitt itu vid ryggslutet (svanken) eller som om, när jag böjer mig, aldrig ska kunna resa mig till stående igen. Så - noggnällt för idag! =)
 
Igår kväll, när jag jobbat färdigt, blev det tv för hela slanten. Först lyckades jag landa i soffan i exakt samma ögonblick som startskottet för 100-meterloppet gick och mannen tyckte att det var en föskräcklig tur! Vilken tur att jag kom just då! =) Hmmm, ja nu är ju inte jag det minsta friidrottsintresserad, men visst var det en fantastisk tid. Och hur kan det hela tiden bli bättre och bättre tider. Jag menar, hur fort är det möjligt att springa, måste ju finnas en gräns...Hur som helst, nytt världsrekord slogs (jag har glömt vad han hette), på 9.58, och jag trodde att kommentatorerna skulle gapa halsen av sig, de var fullständigt i extas. De pratade om magiskt ögonblick och om hur fantastiskt det var, ett historiskt ögonblick, men jag "fattade ingenting". Jag får liksom inte de känslorna inför sport. Jaja, vi är alla olika, med olika intressen och tur är väl det! 

Efter denna magiska händelse ;) blev det filmtajm här hemma. Och vilken film! En helt galen film, en som faktiskt var riktigt underhållande och rolig. "Hangover" heter den och är en helt galen historia om hur 4 killar åker till Las Vegas på svensexa, dricker varsin jäger och sen "försvinner" hela kvällen. De vaknar nästa morron och minns ingenting (nåja det har väl hänt nån gång, fast inte efter EN jäger...hihi) och har hela hotellsviten fylld av en massa konstigheter (en tiger och en höna till exempel). Sen börjar nystandet i vad som egentligen hände och, ja just det ja, letandet efter en av killarna. De är nämligen bara tre på morronen och det är han som ska gifta sig dagen efter, som är försvunnen. Och ingen minns någonting. Helt galet, men bitvis underhållande, trots allt.

Idag är jag ledig, i morron är jag ledig och på onsdag jobbar jag jourkväll. På torsdag är jag ledig och på fredag arbetar jag. På lördag och söndag är jag ledig och sen...ÄR JAG LEDIG fram till den 2:a september (ja, förutom mina två lördagar i månaden).
Nu ska jag gå och njuta av min ledighet! =)
Ha en fin måndag!

Kommentarer
Postat av: Anna

God morgon!!

Den filmen såg jag på bio för ett tag sedan och JA den ÄR helt galen!!

Visste inte riktigt vilket betyg jag skulle ge den, men beslutade mej för att den var klart sevärd om än väldigt annorlunda... :)

Min rygg har också spökat i ett par dagar...

Det är väl det som kallas ålderskrämpor, gissar jag... Höhö!!

Kramis och ha en skön ledighet!!

2009-08-17 @ 10:25:11
URL: http://miranna.se
Postat av: Lotta

Vilken tur att du är ledig när du har så ont.

Annars får du la sjukskriva dig.

Ja visst var det ett fantastiskt lopp.

Jag fattar inte hur det är möjligt att springa så fort.

Jag tycker han verkar vara en cool kille han som vann.

Krya på ryggen nu.

Kramen

2009-08-17 @ 19:16:19
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: prinsgus

Hello darling! Nu sitter jag o tittar på prisutdelningen med Usain Bolt fnissar. För den missar du väl inte ;-)))) Älskar hans spexande. En otrolig atlet. Jag älskar friidrotten, tycker det är jättekul att se på!



Åh, din stackars stackars rygg. Hoppas du vilat gott idag o även får ligga platt på din terass o läsa en god bok i morgon! Kram!

2009-08-17 @ 19:56:02
URL: http://prinsgus.wordpress.com
Postat av: anne

Bolt var namnet, Bolt!



Sv. Så du menar att du inte släpper till var fjärde dag....ttt-ttt-ttt....;)

2009-08-17 @ 20:35:42
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Znogge

Ha en härlig ledighet!

2009-08-17 @ 21:09:20
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0