"Dagen efter"

Jodå, idag har man värsta dageneftersyndrome och detta främst för den sena eller snarare tidiga sänggången i natt/morse, vid 2.30-tiden.
När kändissonen *fniss* och hans flickvän anlände (tillsammans med kändissonens fader aka min man, som fått äran att köra och hämta de båda unga tu efter festen) stod den stolta modern redo med "nattamad".
Nejdå, inget alls avancerat, utan hade bara stoppat in några pan-pizzor i ugnen, ställt fram lite cola och tänt lite ljus.
En alldeles utomordentlig liten anrättning, i all sin enkelhet, då, på morronkvisten, som dessutom verkade falla alla på läppen. =)
Efter avslutat intag stöp alla - oavsett kändisgrad (*fniss*) - i säng!
Dagen idag har bjudit på lite umgänge med de översovande "gästerna" och sen drog vi hela bunten iväg på kalajs hos systerdotter, som fyller år på tisdag, men bestämt sig för att fira detta idag.
Syrran slog - som vanligt - rekord i bakning.
Vilken kakorgie! =)
Jag är egentligen inget kakmonster, utan min största svaghet är godis, godis och åter godis.
Men, till och med jag var helt såld idag och mådde därför som jag förtjänade efter denna sockerbomb.
Tack för idag sis med familj! =)
Efter avverkad middag intog jag (flämtande) soffan och har avnjutit gastronomiska färdigheter tillsammans med Per Morberg - underbart!
Måste göra slag i saken och beställa hans bok i morron (har köpt den till "alla" andra, men missat att beställa en till mig själv...).
Snart tror jag bestämt att det blir "filmtajm" här.
Vilken film som ska avnjutas är, dessvärre och tills vidare, okänt.
Återkommer om detta.
Kram och god kväll!


Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken dag!



Kram och god morgon!

2009-08-31 @ 06:24:39
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: prinsgus

Wow, puh vilken natt o vilken dag :-)

2009-09-01 @ 18:41:21
URL: http://prinsgus.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0