Trööööött!

Åh, vad jag är trött i ryggen och i benen, efter en hektisk dag på arbetet!
Jisses vad man springer och flänger när man har jour!
Man är överallt och ingenstans på en och samma gång!
Roligt är det (hur man nu kan tycka det) =) men samtidigt skitjobbigt!
Till och med kunderna märker av det och kan säga: "Men herregud är du nu här" när man mött dem i fruktgången och plösligt befinner sig i mejeriet för att fylla på mjölk...=/
Det är en riktig "herrejössesövning"! Hahaha...(internt)
Begreppet "herrejössesövning" myntades av mannen i helgen, då svärisarna skulle komma, och vi förberedde inför besöket (ja, då ni vet, då mannen hjälpte till med att städa...*fniss*).
Mannen säger då att; "Vi kanske inte behöver göra en herrejössesövning av det hela".
Vad han menade med detta var att, vi kanske inte behövde städa "under tapeterna", för att vi skulle få besök...eller närmare bestämt, kanske inte behövde göra så fantastiskt stor affär av det hela.
Och han hade ju så rätt!
För inte behöver man göra en "herrejössesövning" bara för att svärisarna (eller någon annan) ska komma!?
De får väl helt enkelt ta det som det är (och inte har man det sämre än att vem som helst kan göra just det - ta det som det är...)!
Jag brukar säga att; "Just nu råder sommarhem hemma hos oss" och menar med detta att det kanske inte är så nitiskt städat...frågan är då vad jag ska kalla det till vintern..."studenthem" kanske...frågan är då bara vad jag ska kalla det efter examen nästa år..."verklighetshem" kanske?!
With a touch of reality and comfort, kanske?!
Anyway - "Hellre lite skit i hörnen, än ett rent helvete"- är numera min livsfilosofi!
Kram och sov gott på det! =)

Kommentarer
Postat av: znogge

En sund syn på städningen!



Kram!

2009-08-20 @ 07:08:04
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena

god morgon gumzzan,

Vad fint du har fått det i trädgården! Själv tittar jag ut och suckar. Jag har ett körsbärsträd som tror att det är dags att fälla alla sina blad och det gör verkligen det. Det enda trädet runt mig som verkligen släpper alla sin blad. Hmprf har försökt förklara men det funkar inte. Så det är ut och kratta vareviga dag.

Får gratulera en stolt mor till sonens skivsläpp eller vänta nä gratta sonen menar jag hehe...

Kramis

2009-08-20 @ 07:25:55
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: prinsgus

Härligt, det är min filosofi också. Har visserligen skurat ur badkaret här på morgonkvisten o spolat av golvet i badrummet, men det var på tiden fniss. Det tenderar ju att bli damm överallt fort och ligga grejor överallt. Jag förstår inte riktigt det. Fast ibland gör jag en "herrejössesövning" så jag nästan förvånar mig själv. Men det är inte så ofta direkt ;-) Ha en underbar dag!

2009-08-20 @ 07:56:28
URL: http://prinsgus.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0