2:a advent

Nedsjunken i soffan, väntar jag nu på Parlamentet.
Söndagsfilm sen, vet inte vad det blir för något än.
Lite fika med pepparkakor och glögg.
Tända andra ljuset i adventsstaken och hundra andra. =)
Ja, det är väl ungefär min kväll.
Man kan ha det betydligt sämre.

Dagens besök på IKEA var precis så kaotiskt som jag förutspått, kanske lite till.
Det sista grundar sig på att jag inte alls gillade nya IKEA.
Det kändes, om möjligt, ännu mer rörigt och oorganiserat än det gamla.
Fanns liksom ingen struktur för hur de olika avdelningarna var placerade.
Man kunde komma från köksutrustning och rakt in bland sängstommar och madrasser, från toalettinredning och rakt in i köksattiraljerna.
Kanske lite överdrivet uttryckt, but still - rörigt.
Eller var kanske det gamla likadant...?
Kanske man inte tänkte på det där, på samma sätt, för att man var så van, lite hemmablind...?
Ingen aning faktiskt.
Det kändes oplanerat i alla fall.
Men, naturligtvis kommer nya IKEA att få fler chanser till att charma mig.
Helt klart.
För säga vad man vill, men fyndar gör man alltid. (stort eller smått...hihi)
Idag fyndade jag två paket vita antikljus, två nya IKEA-påsar (de blå, ni vet för 5:-) och ett paket servetter. *fniss*
Jag var nog inte så shoppingsugen idag.
Eller så var jag helt förvirrad av den nya omgivningen.
Det blev ett billigt besök i alla fall. ;)

Fortsatt trevlig söndagskväll och andra advent!

MySpace Graphics




Kommentarer
Postat av: Molly

Tack detsamma. Lät som en dag och kväll helt i min smak =)

2009-12-06 @ 22:53:39
URL: http://mollysmix.blogspot.com
Postat av: Znogge

Kanske lär man sig, vänjer sig med tiden! jag har inte heller fått någon struktur på det än!



Kram och god morgon!

2009-12-07 @ 06:18:06
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Men man åker iaf aldrig tomhänt från Ikea.

Alltid är det nå´t som slinker med.

Kramen

2009-12-07 @ 06:28:59
URL: http://steinsdotter.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0