Godmorgon...

...från ett lika kallt och vitt Skåneland.
Det är alltså helt sagolikt som det ser ut i Skåne!
1 meter snö!
Unbefuckinglievable!

Det är inget helt vanligt fenomen "här söderöver"...=)
Att det även har fått dala ner i stora, bomullstussliknande flingor gör ju inte saken sämre.
Snö i Skåne brukar nämligen innebära stark blåst och således - snöstorm.
Men inte den här gången. =)

Såhär såg det ut då jag kom hem från jobbet i lördags...



Mycket snö, tyckte jag...

Ups, där kom visst en galning med i bild...=)
Det är näst äldsta sonen, som undrade vad jag höll på med då jag sprang runt med mobilen och klickade...
Lägg märke till hans sko-don!
Oj, han har visst inga...=)



Det här ar samma vy (som den första bilden), fast några timmar senare...



Och nu snackar vi - verkligen mycket snö! =)

I lördagskväll var vi sedan länge hembjudna till en mycket kär "gammal" vän (mannens barndomsvän) och hans goa sambo.
TACK igen Jessica och Kenth (och Angélique och Niklas) för en härlig kväll!!
Tanken att stanna hemma på grund av vädret slog oss flera gånger denna lördag, men till slut bestämde vi oss för att trotsa detta.
Det gjorde vi rätt i, för vi fick en alldeles fantastisk kväll med god mat och trevligt umgänge.

Men, visst var det lite läskigt att köra, med all snö som vräkte ner och all snö som låg i körbanorna.
Men man får ju köra därefter och även hoppas att andra tänker likadant.

Såhär såg det ut inifrån bilen på hemvägen klockan två på natten...



Allt gick bra, ända tills vi kom hem...och tyvärr har jag inga bilder från det eländet...ni får helt enkelt tro på mina mig...=)

På vår parkering hade nämligen kommit en halv meter snö under de timmar som vi var borta.
(Parkeringen, som sluttar lite uppåt, innan man är på väg in i garaget.)
Ganska omedelbart körde vi fast och kom varken hit eller dit.
Sönerna, som tack och lov var hemma, blev utringda klockan tre på natten och uppmanades att ta med sig skottnigsverktyg gånger så många de kunde hitta.
Sen skottade vi och puttade, puttade och skottade...
...okch till slut (40 minuter senare) skulle man kunna säga att vi grävt in bilen i garaget. =)
Vilken pärs!
Tack, våra goa killar, som utan gnäll, hjälpte oss att få in bilen!

Kunde inte låta bli att ta lite bilder där jag stod på trappan halv fyra på morronen...









Mmm, vackert...=)

Btw - Just nu känns mina härliga dagar, liggandes i en solstol på det här däcket...väldigt avlägsna...





Detta om detta.
Nu måste jag plugga!!!

Tack alla goa vänner, som inte gett upp hoppet om bloggen och min närvaro!
Jag tittar in till er så fort jag har tid.
Just nu är jag förmodligen hopplöst efter i allt ni har haft för er.
Kan nog glömma att läsa ikapp, utan får ta vid där ni är just nu...=)
Ha det fint!
See ya!

Kommentarer
Postat av: Bibban

Nu får tomten svårt att komma fram hos dig ser jag...kanske du måste ploga en liten gång, eller han kanske kommer genom skorstenen, ja såklart han gör, strunt i skottinga så snön får ligga kvar lika vackert so förut; kram kram Bibban

2009-12-21 @ 12:03:49
Postat av: Helen

Visst är det såå mysigt med all snö och jätte vackert ute.

Hoppas hoppas att det ligger kvar länge.

Ha en härlig dag.

Kram

2009-12-21 @ 14:06:10
URL: http://familjenstenstroms.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Och tänk att ni trotsade snöovädret - för att åka hem till OSS! Det är vi verkligen jätteglada för!

När vi stod med all disk efteråt, så var vi ändå rätt glada att vi hade inomhusarbete - och slapp ge oss ut på vägarna.

Men ändå...visst är det både härligt och vackert med snö!! Vi får passa på att njuta, för man vet aldrig hur länge det varar härnere i Södern!

Kram på dej, såhär da´n före da´n före...

2009-12-22 @ 22:25:50
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0