Mys-pys och lillenyårsafton!

Ja, hörrni, här går jag omkring och myser...=)
Jo, jag vet...det är ett ord jag överanvänder - myser - men det har ju så många innebörder och skepnader.
Just nu innebär det att förbereda hemmet för familjemiddag i "finrummet"...hehe...och att ladda upp för en riktigt mysig stund för familjen.

När vi var och handlade idag, kom vi på att vi måste ju fira nyår med boysen (sönerna) eftersom de inte firar med morsan och farsan på torsdag. 
Nä, då firar de med polarna.
Och vi med goa vänner! =)

Så - här springer jag runt med vinglaset i högsta hugg.
Tänder lite ljus, kollar den helstekta oxfilén och potatisgratängen, rör lite i de marinerade jordgubbarna och kollar den vita chokladmoussen.
Överallt kan man se spår av mig - där vinglaset är, där är jag...=)
Precis samma fenomen som en vanlig dag hemma...där kaffekoppen är, där är jag...=)
Ja, alltså, det här var för några timmar sen.
Men jag fick inte iväg inlägget.
Nu är den delikata måltiden intagen, vinet uppdrucket (nästan) och alla mår som de förtjänar - är mätta som julegrisar!
Men gott och MYSIGT var det!

KRAM
&
GOD KVÄLL!
(och mys-mys)

Kommentarer
Postat av: Paula

Låter som sagt Mysigt.

det lät gott med jordgubbarna... vi ska stå för efterätten på nyår o vi har inte nån aning om vad vi ska fixa. Hur gjorde du din... o blev den god.???

gott nytt år o kram

2009-12-29 @ 21:32:19
URL: http://gullfubbick.blogg.se/
Postat av: Znogge

Myspys är väl aldrig fel! Bara att köra på!



Kramen

2009-12-30 @ 00:08:13
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Miss Juni

Men hjälp, vad det där lät gott!!!!!

2009-12-30 @ 00:47:15
Postat av: Ulla

Det är alltså fler än jag som vill suga ut lite extra ur nyårshelgen. Varför bara fira nyårsafton en gång när man kan göra det två gånger? skrattar

Hur gamla är era söner? Vår son åkte iväg på nyårsläger redan i måndags och kommer hem på söndag, så nu vet vi var han befinner sig. Och eftersom det är ett kristet läger så kanske man kan hoppas på att den även är en alkoholfri. Sonen är 18 och visst har han smakat en droppe, men det har varit med oss. Kram på dig!

2009-12-30 @ 05:42:58
URL: http://ulla67.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0