Söndag, fika och jobb

Godermorgon alla bloggisar, ja och alla ni andra oxå såklart!
I Skåneland skiner fortfarande solen, vet inte vad som tagit åt den, men jag tror att när sportlovet är över, barnen har fått leka av sig i den lilla, men ack så efterlängtade snön, då...då förstår ni kommer våren! Tror att solen försöker förbereda oss på detta. Skickar små signaler och små budskap om en ljusare framtid. "Den ljusnande framtiden är vår"! That's what I believe. Eller jag måste tro det, för att inte gå under i mörkrets vintertöcken...

Snart kommer goe broder med tillhörande flickvän hit på en liten söndagsfika. Ska bli najsigt. Inte ofta man har den äran...=)
Klockan tre börjar så dagens arbetspass. Ska bli sådär kan jag säga. Att ha jouren i detta bygge är inte det slappaste jobbet jag kan tänka mig. En person finns "på golvet" i hela butiken, and that's me! Snacka om att springa benen av sig för att hinna med allt...! Klockan halv tio landar jag så i soffan, precis som igår och precis som igår kommer jag väl inte att bli långvarig i vaket tillstånd. Eller ja, tror inte att jag somnade framför tv:n förrän vid halv tolv, faktiskt. Till en film som vi skulle sett för längesen "The Love Guru". När vi äntligen får för oss, ja då slocknar jag. Vet inte om jag tyckte den verkade så bra heller...Vi hann i alla fall med att äta "kladdkakan" som jag bakat dagen till ära. Ni som känner mig vet att baka, det är jag inte känd för att syssla med alltför ofta. Me don't like at all!

Nä, nu ska jag stoppa i en maskin tvätt, sen börja plocka fram lite god fika, koka ägg och så...
Är ganska säker på att vi ses senare, eller hur? =)
Söndag på er, alla godingar!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

mums vad gott med kladdkaka... här i helgen är det familjen kräka..Magsjukan har nu gått genom tre i familjen, peppar peppar klarar sig stora tjejen..

Ha en skön kväll...

2009-02-15 @ 14:00:46
URL: http://jeanettelovespaul.blogspot.com
Postat av: mie

Låter som en arbetsam dag. Men en Söndagsfika är ju alltid myys! Kram!

2009-02-15 @ 19:30:33
URL: http://mies.blogg.se/
Postat av: Erika

ÅÅÅÅ jag hoppas också våren kommer SNART, håller på att bli tokig av längtan efter sol och värme!

KRAM

2009-02-15 @ 20:51:11
URL: http://www.bjerning.se

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0