Vaken (eller uppe iaf)

Efter fem timmars sömn är jag uppe igen och försöker få resten av folket att vakna här hemma. Inte det lättaste. Men det ska gå...=)
Fy, vilken sen kväll/natt det blev igår. Kände verkligen inte för att gå och lägga mig vid tolv, då jag pratat färdigt med syrran. Fastnade i olika bloggsidor. Något som känns igen? Väldigt lätt hänt, om ni frågar mig! Att det kan vara så kul att kika in i, kända som okända, personers liv...Ett visst mått utav nyfikenhet spelar väl in...Kvittar, för kul är det!

Dagen blir en riktig ego-dag. Bara göra sånt som jag verkligen känner för. Har fortfarande inte haft en riktig sån dag efter förra veckans pärs. För mig kan en ego-dag innebära städa, tvätta, fixa och dona här hemma. Det kommer det även att bli idag. Så är här ju fint inför helgen. Lyssna på musik på hög volym, dammsuga lite, blogga lite, fika lite, handla lite...Bara det att ha huset för sig själv är härligt...
En annan ego-dag kan innebära en träff med någon vän. Gå och fika och bara sitta och snacka bort en hel dag. Det blir det nog inte idag, eftersom alla är upptagna. Ja, de kan inrymma mycket våra ego-dagar...Eller hur?
Önskar att jag hade haft råd med en sån där riktig "fixaafroditedag", med massage, fotvård, ansiktsbehandling, frissan, eller varför inte en riktig spadag...You name it! Men alltså, en fattig student har inte råd med det! Tyvärr! Men det kommer, jag lovar. När jag är färdig lärare och jobbar heltid...Då ska jag ta igen saker, jo,jo...=) 
Det jag möjligtvis tar igen redan idag är lite förlorad sömn. Kommer nog att ta en liten paus (fem minuter på den lilla visaren) i soffan någon gång under dagen, så att jag är fit for fight ikväll. Nä, jag ska inte göra något speciellt, men behöver ju inte sitta och sova i soffan i alla fall...
Första punkten på dagens agenda är: Läsa tidningen tillsammans med ännu en mugg av "det svarta giftet". Återkommer senare.




Kommentarer

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0