Receptdags...=)

Efter julens frosseri och härligheter befinner jag mig i en formsvacka vad gäller matanrättningar...
Vad laga? Vad sugen på? Ingen fantasi alls! Trött på det mesta i matväg...
Letade inspiration på en av mina favoritsidor:Tasteline!
And guess what? Found something =)
Inget avancerat, inga konstigheter, utan helt vanligt och enkelt som verkade gott...=)
OCH samtidigt enligt plånbokens förutsättningar...
Eller e de bara ja som känner att den tunnats ut förskräckligt de senaste veckorna?!
Hur som helst - detta recept ligger som underlag till familjens middag i morron =)
Kanske ni oxå ska prova det?

Köttfärsgratäng

1 purjolök
500 g bland -eller nötfärs
1 burk champinjoner
1 tsk chilipulver
1 msk soja
2 dl riven ost

Gratängsås:
2 msk vetemjöl
1 dl matlagningsgrädde
1 buljongtärning
2 dl vatten
1 dl chilisås
1 tsk sambal oelek
1 tsk salt

Ovanpå:
ca 2 dl riven osth

Strimla purjolöken. Bryn färs, purjo och champinjoner i lite smör. Smaksätt med chilipulver och soja. Bred ut blandningen i en ugnsform. Vispa ihop allt till gratängsåsen i en gryta. Låt den koka upp. Häll såsen över färsblandningen och strö över osten. Gratinera i 225 grader i ca 20 min. Servera ris och en god sallad till.

God natt & Sov gott!

Kommentarer

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0