Yes!

Godkväll mina vänner!
Som ni ser så håller min blogg på att ändra utseende, sakta men säkert och lite i taget. Kommer nog bli hur bra som helst till slut, tror jag. Vad tror ni? Det är mannen som fixar o trixar med den, skulle aldrig själv klarat av att gå in o mecka med de inställningarna...Verkar krångligt =) Har varken tålamod eller kompetens med det tekniska...Man kan ju inte va bra på allt...;)

Åhh, vad det har varit härligt o va lite ledig idag! Har bara läst lite nu ikväll, men det var intressanta saker, så det gjorde inte så mycket. Malmöturen blev lyckad och gick väldigt snabbt, kopierandet och dylikt alltså. Sen åkte jag och mannen upp till Fille och kollade in hans och Emmas gemensamma, blivande hem. Väldigt fint har det blivit, med ny soffa (med divan o grejer, jojomensan), hyllor o lampor och annat smått o gott. Kommer bli hur bra som helst! Nu e han hemma en vecka, sen börjar det  flyttas så smått efterhand...Stora flyttlasset går den 24-25:e =) Som sagt, roligt och skrämmande på samma gång.

Min "lillis" (fniss - förlåt Ludwig) börjar skolan i morron, efter jullovet o det tycker han väl e sådär...Verkar inte direkt stormförtjust och jag förstår honom. Trögt i starten ju.
De två mellansönerna, Victor och Simon är (orättvist nog, enligt Ludde) lediga en vecka till och kan softa några få återstående lediga dagar...Simon, som går första året på gymnasiet, ska nästan direkt ut på fyra veckors praktik och tycker att de ska bli helt ok. Victor börjar sin ALLRA sista termin på gymnasiet och har en lite tuff termin framför sig, med några eftersläpande ämnen som han ska fixa till...

OCH vet ni vad? Nu e de snart sommar! De e såhär förstår ni, att mina fyra barn fyller år i februari, mars, april och maj och när väl det första kalaset gått av stapeln, ja, då går de undan med de andra! Innan man vet ordet av så e de vår, ja nästan sommar när den äldste fyller år i maj...NAJS! Längtar så in i...!
Men, jag vet, de e ändå lååångt dit. Vi ska först ta oss igenom några riktiga helvetesmånader med ömsom mild och ömsom svinkall väderlek, regn, snö och rusk om vartannat... och blåst! Huja! Men - tänk positivt! =)

Nu får ni ha en riktigt härlig natt. Hoppas att vi ses igen i morron. =)

Labanaktis ir miegoti kaip užmuštam!

Kommentarer

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0