Blogglömska

Tjingeling i bloggvärlden!
Jag hinner inte med!
Dagarna flyter och tiden försvinner och jag försöker fånga den.
I denna kamp har bloggen fått ta ett steg åt sidan.
Strandbesök, kalajsande, besök i allehanda växthus/handelsträdgårdar och sedan plantering av inköpta växter och blommor, grillkvällar och allmänt sommarmys är det som stått på agendan de senaste dagarna.
Kalaset i måndags blev till belåtenhet. Vi mumsade på tonfisksallad med goda dressingar och gott italienskt bröd. Snickerstårta till kaffet blev populärt.
Presenterna till födelsedagsgrisen bestod i pengar, som spenderats på ovannämnda besök.
Jag har fått sååå fint på min uteplats nu! Och ja, ni ska få en del bildbevis här och nu. =) (blomsterprakten kommer senare)



Här sitter jag och njuter av tillvaron efter ett lyckat kalas



Mer mys...



Ännu mera mys...=)

Idag ska vi åka på en liten tur igen.
Denna gången till Bo Ohlssons i Tomelilla
(ni har väl sett reklamen  på TV? "Hos Bo Ohlssons i Tomelilla, hej, där får du mest för pengarna". hihi)
Ska vi se om det stämmer...=)
De har tydligen byggt ut och utökat sitt sortiment ytterligare, vilket jag blev lite nyfiken på.
Just nu är jag ute efter ett lågt, men stort fat i blått.
Fatets syfte är att dölja ett fult brunnslock i vår trädgård.
Jakten på detsamma började igår, dock utan framgång.
Idag tar vi upp jakten och får dessutom en liten dagsutflykt på kuppen.

De närmaste dagarna blir, även de, hektiska.
I morgon kväll ska jag på träff med "mitt gamla jobb".
Även om jag inte arbetat där på närmare tio år, är jag med på den årliga lilla privata festen, som några av arbetskamraterna brukar dra igång.
Den ena av dessa är för övrigt min bästa väninna. =)
Ska bli roligt att träffa "de gamla rävarna" igen...hihi.

Lördagen tillägnas Måns Zelmerlöv, då han gästar min gamla barndomshåla och Möllevallen.
Vi är ett litet glatt gäng som kommer att övervaka tillställningen under, förhoppningsvis, trevliga former. 

Nästa vecka börjar jag arbeta igen. Då är det slut på friden.
Tillfälligt i alla fall.
Jag mjukstartar nämligen.
Jobbar bara på måndag och söndag den första veckan. 
Däremellan ska vi ut på en liten minisemester, men om det berättar jag nästa gång. =)

Ha en fortsatt härlig torsdag!
Kramiz

Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe!!

Ja, du är SUPERKASS!! asg

Alltså... HÖÖÖG mysfaktor på soldäcket!! Verkligen!!

Hmm... Måns vet jag ju vem han är och honom hade nog vilken "tant" som helst vilat ögonen på (hehe) men den där Bosse i Tomelilla har jag helt missat... Måste vara något lokalt för Skåneland.. fniss

Nu ska jag kasta mej in i duschen... Halmstad nästa och klockan 18 ska jag vara i Markaryd och bli märkt...

Buss och gran, hela dan!! :)

2009-07-09 @ 11:04:44
URL: http://miranna.se
Postat av: Znogge

Det går helt klart ingen nöd på dig i varje fall! Fortsätt att njuta av ledigheten och hoppas reklamen håller vad den lovar ;-)



Kram!

2009-07-09 @ 11:08:47
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena

Go kväll gumzan,

Så vilken härlig tid du har haft. Mys, sol och bad. Här har det inte varit något direkt mysväder inte. Snarare åska, spöregn och blåst. Men det gör inget för än så jobbar jag. Men nästa vecka då då ska solen komma tillbaka för det har jag lagt in beställning om.

Kramis

2009-07-09 @ 21:53:33
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Lena

Puss på dig gumzan!

Kramis

2009-07-09 @ 23:26:10
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Bibban

Ja ta vara på dagarna i solen och på din mysveranda..ser så härligt ut... nu vet jag ju att du finns där i alla fall och att du har det gött..snart är det min tur att päsa litegrann..

Fortsätt njut så länge du bara kan

Kram Bibban

2009-07-10 @ 10:12:14
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Speja

Så härligt det ser ut på din uteplats...hoppas du hinner sitta där en del, du verkar ha ett hektiskt schema med ROLIGA saker.



Ha det fint!

Speja

2009-07-10 @ 10:23:26
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: T

Jag kommer gärna och glider ner med ett glas rödtjut brevid dig på den andra stolen. ;D

Fast jag lär se ut som en döing brevid dig pepparkakan!



Ha en underbar fredag!



Kram!

2009-07-10 @ 19:02:35
URL: http://modestymom.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0