Jag är inget bra på det här...alls...

...inte när det är sommar!
Jag startade ju min blogg i december förra året - det här är alltså min första sommar som bloggare.
Under vintern, då går jag formligen i ide. Det finns liksom inte så mycket som är roligt.
Det är bara som en grå, tom och oformlig massa.
Vilken lysande idé att starta en blogg i allt detta mörka. Absolut.
Och med tanke på vilken hängiven bloggare jag omedelbart visade mig att bli (jag la timmar vid datorn varje dag) tedde sig sommaren som en naturlig förlängning av härligheten.
Och det är det ju - jätteroligt - men, som sagt, bloggandet konkurrerar med sommaren och sommaren vinner med hästlängder!
Som ni vet (jag har berättat det förut) älskar jag sommaren och allt vad det innebär; stranden, solen, vänner, familj och allt annat gott som hör sommaren till.
Jag är definitivt ingen sommarbloggare. Då finns det absolut annat jag vill göra.
Man skulle ju kunna tycka att jag ändå skulle vilja uppdatera lite.
Och det vill jag ju, helt ärligt (och försöker oxå...).
Men jag får aldrig tid. På riktigt. (Ni har ju till exempel inte fått höra om min Berlinresa än, som jag utlovat)
Det kommer alltid något emellan.
Sån är jag när det är sommar.
Jag planerar långt i förväg allt jag ska hinna göra när sommaren kommer.
Eller egentligen planerar jag inte så mycket, men i mitt undermedvetna vet jag att mycket "ska" göras.
Man vill hinna så mycket och tiden räcker inte till.
Vet inte riktigt vad jag vill säga med detta inlägg...(inte att jag tänker ta bloggpaus i alla fall...nädå, jag finns här...ibland och när jag känner för det) hoppas bara att fler är som jag och att alla godingar återkommer senare, då, i höstrusket, när jag så väl behöver en ljusglimt i tillvaron...
Då kommer i alla fall jag tillbaka...starkt och i full karriär.
Hoppas i alla fall att ni får en fortsatt trevlig torsdagskväll och att ni har en underbar helg att se fram emot.
Puss & Kram

Kommentarer
Postat av: Helen

Nej du , det där med tiden är ett dilemma.

Den räcker liksom aldrig till.

Ha det skönt i solen.

Kram

2009-07-23 @ 21:43:04
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag förstår dig precis.

Inget ska få äventyra våra få sommardagar.

Dom ska vi ta fatt i och njuta av.

Sommaren är här och nu, bloggen, ja den kan vara för alltid.

Njut av din älskade sommar.

Om det är hos dig den är så kanske du kan prata lite vett med den och be att den kommer tillbaks till oss här i mitten oxå...

Vi saknar den!

Kramen

2009-07-24 @ 08:08:36
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Znogge

Men det är väl helt ok! Låt bloggen ligga i träda sommartid och sedan är du tillbaka!

Ha en fin helg!

2009-07-24 @ 09:14:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: anne

Vad spelar det för roll? Bloggen kan väl omöjligen styra ens liv! Det verkar som att en del tror att jag bloggar på heltid nu under semestern, men det är tvärtom, det är inte långa stunder. Däremot har vårt bredband rappat på sig litet, så kommenterandet har gått snabbare.



Njut av sommaren du! :)

2009-07-24 @ 10:17:33
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mamm A

Inte behöver du ursäkta dig direkt. Take a look around. Tror fenomenet är mer än vanligt. Själv har jag full sja att hinna med nagra inlägg sa ni inte tror jag dött. Som sagt, tid att njuta gar först. Saaaa, njuuuut pa käraste Afrodite. Tids nog sitter vi här i tid o otid igen framför datorn. Nu ska jag läsa en god bok :-) Kram!

2009-07-24 @ 11:17:52
URL: http://prinsgus.wordpress.com
Postat av: hugan

Givetvis ska man ta till vara på sommaren! Helt rätt tänkt, det gör även jag..! Det är bara som så att man ser på sin blogg att många varit på besök men inte lämnat ens ett lite "hej i sommaren" jag blir lite småputt..eller om man gör ett lite seriösare inlägg(?!!) som man gärna vill ha lite respons på men allt sånt uteblir som man kan känna sig lite stingslig!

Men ingen fara, jag tror alla har full sommarförståelse! Idag regnar det rejält här, har för första dagen denna semester tillbringat snart hela dan vid datorn ;)

Ha nu en skön helg!

Kram

2009-07-24 @ 15:49:33
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: Katinka

Men du, det är helt okej att inte blogga också. Man kan ta uppehåll och komma tillbaka igen. Bloggen finns ju alltid kvar!

Varma sommarkramar på dig!

2009-07-24 @ 16:02:46
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Veiken

Självklart går sommaren före allt annat. Fattas bara, men en liten stund varje dag om det inte är något annat förstås, har jag fixat.Ha en härlig sommar och semester. Kram

Postat av: T

helt ok. Jag gör ju likadant. Det blir himla glest mellan inläggen hos mig men du?

Vi kommer igen till hösten igen. ;D



Tack för alla värmande kramar! :)



2009-07-25 @ 14:36:32
URL: http://modestymom.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0