Lördag, soffa och fest

Lördag it is och jag är schleten.
Jag hade en väldigt trevlig kväll igår i glada vänners lag och det blev en del vin (helt otippat).
Huvudet och kroppen är därför lite tung idag.
Men det är bara till att ladda om batterierna för ikväll är det fest igen.
Denna gången är det Måns Zelmerlöv och Jerry Williams som står på programmet.
Vi är ett litet glatt gäng, som drar till min barndomshåla och avnjuter dessa båda boyz i sällskap av en liten picknick i det gröna. Ska bli najsigt faktiskt. Hoppas bara att vädergudarna är med oss. Behöver ju inte regna i alla fall.

Soffturen igår bar frukt - jag är med ny soffa! =) Me like, me like!
R.I.P. min insaglade, nersuttna och mindre fräscha gamla sovkompis! =)
Ut med det gamla - in med det nya! Om sex till åtta veckor! Ville ju ha den med mig hem igår juh...=/
Det blev den soffan på bilden från igår, men inte i det utförandet. Min soffa är en trea plus en trea ihopsatt med ett hörn, alltså en hörnsoffa...hihi. En gigantisk hörnsoffa faktiskt. Den är nästan fyra meter lång på båda hållen. Den är inte heller svart/mörkgrå som på bilden. Nej, för att jag förälskade mig i det utförandet som den stod i möbelaffären. I ett tyg som hette Tweed och Tweed Rand, där det "randiga" är på kuddarna. Färgen går i lite grå/brun/brons/svart...ja, jag vet, det låter märkligt, men den var så j**la snygg. Jag var helt inne på att det skulle bli den svart/grå, men min magskänsla sa något annat och jag brukar lita på den. =)
Bilder kommer naturligtvis framöver, då den nya älsklingen blivit hemlevererad. =)

Nu ska jag utföra mitt lilla uppdrag för dagen, nämligen ta en liten tur in till Stora Staden, för att mata och gosa lite med Filles och Emmas katter, som är home alone ett par dagar. Kisarnas husse och matte är nämligen på en liten romantisk tripp över helgen och jag lovade att ta hand om dem en stund idag.

Sen är det alltså åter dags att börja "mumma till sig" inför kvällens övningar...
Hoppas att ni har en underbar lördag!
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: anne

Vad blev det för övningar en kväll som denna? :)

2009-07-11 @ 20:45:24
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh, den soffan låter skitsnygg och är med största säkerhet helt fantastisk att kraschlanda i... :)

Hoppas du får en bra kväll med Jerry och Måns!

Här har det varit stadsfest idag och jag och G gjorde en snabbvisit. Nu har vi bänkat oss framför cartoon network och för tillfället är det är någon skum tecknad film... Tacka vet jag "FEM MYROR..." och andra gamla hederliga barnprogram... :)

Återkom gärna med en rapport om hur kraftigt lågtryck du lider av i morgon... Hehe!!!

KRAM!!

2009-07-11 @ 20:45:58
URL: http://miranna.se
Postat av: Znogge

Grattis till en trevlig kväll och en ny soffa :-)



Kram!

2009-07-12 @ 18:05:12
URL: http://znogge.wordpres.com/
Postat av: moonroose

Vad kul! :-) festligheter i dagarna två och en ny läcker soffa.

Måste varit en härlig helg!

Ha det gott och en underbar vecka!

Kram



2009-07-13 @ 08:24:52
URL: http://www.sunhappines.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0