Det var längesen...

...jag gjorde ett nytt inlägg, men idag är det så äntligen dags!
Har himla mycket att berätta! =)

First of all - opponeringen gick bra! Och min B-uppsats blev godkänd!
PUH! och FLÄMT!
Är så otroligt lättad och lycklig! =)

Nu ska jag berätta allt från början...
Ni vet i måndags, då när jag hade varit vaken i 40 i sträck...?
Den kvällen när jag kom hem från jobbet, la mig i en solsäng på däcket med filt omkring mig, tände doftljus och hällde upp ett glas rött...den kvällen, då kläckte jag tidernas idé och blev alldeles speedad!
Planeringen var i full gång sekunden efter idékläckningenen, telefonen gick varm och mina ögon i kors...
Jaha, ni vill veta vad det var för en idé...? =)

Jo, ni vet min syrra skulle ju ta examen från sin Socionomutbildning - GRATTIS MILLI!!!! - Är så j**la stolt över dig! - i fredags, vilket hon oxå gjorde.
Av olika anledningar hade hon inte tänkt sig någon särskild mottagning och ingen av oss andra (i släkten) hade funderat vidare på det, utan bara "accepterat" att så var läget.
Tills i måndags då...när idén bara kom till mig:

Att vi naturligtvis skulle fixa en fest för henne...i hemlighet.
Därför har jag ju inte kunnat berätta det här på bloggen innan...fall hon läser...=)

Alla blev informerade i måndags, då en överspeedad Afrodite ringde gänget runt (närmaste släkten) och invigde alla i planen. 
De nappade såklart direkt. Sen blev det fem helvetesdagar med lögner, undanhållanden, slingranden, oengagemang när hon pratade om sin dag och jadajada... Så hemskt!
Men det var ju för att jag var livrädd att jag skulle råka "försäga" mig, att jag skulle råka avslöja något.

Hennes "pojkvän" (hmm) slog i henne att, om inget annat dök upp skulle de två i alla fall ut och äta.
På fredagen, då de var på väg, informerade han henne om att jag och min man oxå skulle med ut och äta.
När de kom hit för att hämta oss -  vara alla församlade här! =)
Hon togs emot med "sång" (hehe), blommor och champagne.
Och hon blev både glad och överraskad.
Planen lyckades och alla kunde äntligen andas ut och njuta av en härlig kväll tillsammans. Inget mer ljug...=)
Hon berättade under kvällen, att hon tyckte vi hade betett oss lite konstigt i veckan...NO SHIT! =)

Detta planerande, fixande och donande skulle dock visa sig få en konsekvens som jag inte hade räknat med:

Att jag glömde bort min mans födelsedag...som är idag!
GRATTIS MANNEN! =)
Och sorry!

Så himla typiskt mig när jag har något "stort på gång"...kan bara tänka och planera fram till den dagen, resten är precis som om det tillhör ett annat liv...Helt knas!

Kan berätta att han verkar ha förlåtit mig.
Vi har kommit fram till att vi gemensamt åker och köper lite nya kläder till honom, som får bli hans present.
Så kul liksom...=/
Jag har jättedåligt samvete och kan säga att jag hade blivit besviken i ett omvänt läge...=/
Jaja, det är nästan historia nu.
Vi ska ha en myskväll ikväll, bara han och jag.
Skåla i champagne...men sssshhhh!!! Det vet han inget om än...=)

För att sammanfatta det hela...

GRATTIS...

...Syrran till din socionomexamen!
Grymt imponerad och stolt över dig! =)

...Mannen på din födelsedag!
Förlåt för my mistake!

...Lilla jag för att jag klarade uppsatsen!
Hihi...

Tre flaggor i topp här idag alltså!


I bild: Mannen, jag och sis...*fniss* =)

Kramen till er alla och ha en underbar lördagskväll!

Kommentarer
Postat av: Helen

Grattis först och främst för att du klarade din tenta, måste ha känns så skönt.

Och vad trevligt med en överaskningsfest, va en kul ide.

Får väll skicka en hälsning till din man och syster i dag också.

Låter ju som en toppen present att få shoppa lite. Ha det gott

2009-06-06 @ 22:32:46
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Mamm A

Men hallå!

Vad många nyheter på en gång!

Alltså GRATTIS till din lyckade B-uppsats. Gud så skönt!!! Och visst har tiden gått fort - erkänn ;-) Men du har slitit, jag vet. Och nu får du njuta. Och så go du är som ordnar överraskningsfest åt syrran. Säger en hel del om dig.

Stackars mannen, jo, besviken skulle jag ju blivit. Men å andra sidan, han ser ju vilken underbar människa han har vid sin sida som styr o ställer för sin syster. Det måste räknas. Du får väl överraska honom en "icke-födelsedagsdag".



Puss o kram o njut vidare

Anna

2009-06-06 @ 23:01:41
URL: http://prinsgus.wordpress.com
Postat av: Znogge

GRATTIS!!!!

2009-06-07 @ 00:32:08
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Bibban

Grattis gånger tre då..vilken fixare du är, du kan ju extraknäcka som festfixare istället för coop..ja va bra! då vet jag vem jag ska anlita.

Kram

2009-06-07 @ 11:08:29
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Nastasia

Du är väl bara föööör himla goooo Du! ♥



GRATTIS till mannen, GRATTIS till systern och ett JÄTTE GRATTIS till Dig!!!!!



Jag kom ihåg känslan må Du tro! Men också den känslan som infinner sig efter klar uppsats! :D

Jag har ALDRIG känt mig så LEDIG, så FRI som efter att usatserna har lämnats in KLARA!!!!



Kramar i massor och ännu en gång GRATTIS!

2009-06-07 @ 11:16:19
URL: http://nastasia-nastasia.blogspot.com/
Postat av: Lena

halloj gumman,

Stort grattis, det var väl inget tvivel om att du skulle klara det, eller hur? Själv tvivlade jag inte en sekund. Så återigen ETT STORT GRATTIS!

Ja du att fixa fest i sista sekunden tar på krafterna och stänger av andra halvan av hjärnan. hehe Men din syster fick en riktigt överraskning och det är ju stort att få på sin examensdag. Sedan den lilla fadäsen att glömma mannens födelsedag. Äsch han fyller ju nästa år igen. hehe Medan syster yster inte tar examen. Så jag tror nog att Maken har överseende med det. Trots allt han har ju gift sig med virrpella....

Gör en överraskning i veckan istället då kompenserar du ju honom.

Kramis

2009-06-07 @ 11:48:14
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: anne

Men grattis till allt och alla! Nu är det gjort! Och så kul att planera en överraskningsfest, jag älskar att göra det! Hoppas du kan varva ner nu och använda hjärnan i normalhastighet i stället för warpspeed! :)

2009-06-07 @ 13:45:39
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anna

Ett trefaldigt leve!!

HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA!!

2009-06-07 @ 16:28:54
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Y

haha! Det är verkligen en pina med överraskningsfester! iaf fram tills man överraskar..hade samma problem till lillenbrorsans 30årsfest..Grattis iaf till er alla 3! kram

2009-06-07 @ 22:00:50
URL: http://yaldas.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0