Hallå och godmorgon!

Dagen idag ser ju inte riktigt ut som jag hade tänkt mig.
Inte alls faktiskt.
Visst, solen skiner, men den brottas oxå med ett antal cirrus fibratus, vilket inte ingick i planen alls.
Euros har även bestämt sig för att böja björkarna i horisontellt läge och det finns risk för sandstorm på en viss playa.
Ser alltså ut att bli en dag hemmavid.
Men det funkar ju det med, absolut.
Bara det att när bitchen var på beachen igår, fick hon mersmak.
Jag hade sett fram emot ännu en dag av vältrande i sanddynorna.
Men vi får väl se, det kan för all del ändra sig uppåt dagen.


Visst ser det härligt ut?

Vet ni vad?!
Jag har sovit inatt!
Drömlöst dock, men sovit gott i hela sex timmar...i sträck!
Inte dåligt det.

Idag känns det som om jag inte kommer undan.
Fighten mellan mig och min numera värsta antagonist är ett faktum.
Afrodite vs Miele S 4211
Och jag tror att jag förlorar.
Eller ja, inte kapitalt, men ändå.
Fighten är ett faktum, men det är jag som bestämmer takten och omfattningen.
Jag vinner på det sättet att det blir den vanliga quick-stepen, även om såväl Herr Miele och Herr Dammråtta talar sitt tydliga språk; Det är dags att göra något åt förödelsen. På riktigt.
Lika bra att få det överstökat.
Snabbt och lätt.
Quick-step.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tjenixen!!

Jag är precis hemkommen från morgonpromenaden och här blåser enbart ljumma vindar, så du kanske skulle sparka herr Miele i baken och styra kosan norrut mot playa Mellbystrand, istället... ;)

En sak är i alla fall säker... JAG tänker definitivt besöka playa del Mossby under sommaren. :)

Kram och hoppas att du inte blåser bort eller blir avsu... Oops!!... menar uppsugen av herr M...

2009-06-25 @ 10:12:04
URL: http://miranna.se
Postat av: Znogge

I min värld var väderläget ett annat men jag tror jag cyklar ner i alla fall. Kanske kan det bli någon timme om jag hittar en håla att trycka i...



Ha det gott!

Kram!

2009-06-25 @ 10:54:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mamm A

Jag dansar också med herr Miele idag. Han har fullbokat schema. Fast här blir det nog en tango. Ta-RRRRAM-tam tam tam. Da da da diiiii da, da ram tam tam tam. :-)



Quick step får mig att tänka på Quicku Steppu och filmen Shall we dance. Inte den med Richard Gere, utan originalet, den japanska. Helt underbar. Särskilt när han är i dansstudion o danslärarinnan använder alla engelska termer med japansk accent. Underbart :-)



Ha det bra i playa del trädgård. Här är det innefiseri som gäller.



Kram!

2009-06-25 @ 11:41:47
URL: http://prinsgus.wordpress.com
Postat av: annica

önskar dig det samma gumman!



hihi du e rolig du!

kram

2009-06-25 @ 14:27:49
URL: http://annicaahlqvist.blogg.se/
Postat av: hugan

hoho den eviga fighten!

idag struntar jag i städning, nu är det sol varmt och äntligen sommar!! en dag i trädgårn har det blivit, så skönt ;)

2009-06-25 @ 16:32:46
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: anne

Far över med huset med hartassen bara!!! Spraya litet Alax i luften och allt känns rent och fräscht!!!



Jag har en kluring på bloggen, är du redo för gissningstävlan!?! ;)

2009-06-25 @ 18:00:27
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Laila - En ödmjuk jävel

Min dammsugare hatar mig och det är ömsesidigt!

Det är nog det tristaste som finns. Att dammsuga alltså. Jag brukar vänta tills maken tröttnat på hundhår och dammråttor sen ser jag oemotståndligt söt ut och säger; "Oj, jag som p-r-e-c-i-s tänkte göra det!".



Har gjort din utmaning också samt gett dig en skopa ovett...eller om det var mig själv jag gav ovett?



Haha! Puss!

2009-06-25 @ 18:07:32
URL: http://www.lailasliv.blogspot.com
Postat av: Veiken

Ta Herr Mieles slang, lägg den på golvet i ett strategiskt läge, sätt på strömmen, gå hemifrån och kom hem några timmar senare så har nog Herr Miele tuggat i sig Dammråttorna! Kram


Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0