Onsdagkväll, TV och helt slut!

Jaha...då var det lillördag igen. Veckorna bara rullar iväg och jag med dem...hihi.
Ikväll har jag unnat mig en riktig helkväll framför TV:n (efter heldagen på beachen) och avverkat det ena programmet efter det andra.
Min forna polare, som numera är min värsta fiende, står här bredvid och glor snett på mig.
Men jag har bestämt mig för att ignorera detta.
Jag skiter i vilket just nu faktiskt.
Glo på du, jag sitter bra här!
(Jag snackar om dammsugaren, men det kanske ni fattade...)
Husdjuren, de där lurviga, virvlande börjar ta över huset, men det kommer en dag i morron.
Vänta nu...kanske därför jag drömmer om råttor om nätterna...hihi.
För övrigt är det såhär; Jag känner redan, nu när jag sitter här i soffan, att myrorna börjar krypa i benen på mig.
Jag tror jag dör!
Jag orkar inte med en till sån där natt!
Tack förresten, till alla er goa som kommer med tips och trix för att försöka avhjälpa mina åkommor (såväl "mardrömmarna" som "myrorna")!
Jag kan väl säga som såhär, att jag tagit tag i problemet en aning idag.
Jag har nämligen förnyat recepten på en medicin som faktiskt konstaterades för några år sedan att jag behövde.
Nämligen medicament för B12-brist, vilket jag uppenbarligen har.
Jag läste nämligen på nätet om Restless Legs Syndrome (RLS) kunde uppstå vid B12-bristtillstånd.
Måste komma igång igen med medicineringen för detta!
Kanske det kan avhjälpa mitt "spring i benen"!
Varför har jag då inte tagit denna medicin på ett par år, trots att det konstaterats att jag behöver den, kan man ju undra.
Ja...för det första har jag ett uttalat teflonminne, som gör att såna där dagligdagsintag av mediciner inte passar mig alls.
Jag glömmer helt enkelt att ta dem! (därför jag inte kan ta p-piller exempelvis...hihi...och nä, det är trots detta inte anledningen till att fyra barn kom till...)
Jag kan inte ha någon medicin som ska tas regelbundet, eftersom jag glömmer att ta dem.
Kommer till och med på mig själv ibland när jag har huvudvärk (sällan jag har det numera) att vad fasen, varför tar jag inte en pilla?!
Inte så att jag är motståndare till medicin, men jag är verkligen ingen "knaprare".
När sedan medicinen mot B12-bristen tog slut (eller rättare sagt blev för gammal och så även receptet, struntade jag helt enkelt att förnya det för att få nya, eller rättare sagt - glömde).
Usch, jag hör ju hur dumt det låter, men det är tyvärr så det är.
Men nu...nu ska det bli ändring på den punkten!
Ska hämta ut piller i morron!

Nu återstår bara för mig att önska er alla en god natt!
Kramen!


Kommentarer
Postat av: marielle

hej hej =)) det finns sprutor istället för tabletter mot din B12 brist.... jag tar den för jag klarar verkligen inte piller jag heller...glömmer alltid dem o då hjälper inte dem =)) kontakta din läkare så kanske du kan få den hjälpen, känner igen mig så väl i dina symtom =)) kramar

2009-06-25 @ 05:43:07
URL: http://lyckligforvirrad.blogg.se/
Postat av: Laila - En ödmjuk jävel

Vad skönt att du vet varför du har myrkrypningar!

Slarvmaja som struntat i medicinen... ;-)

2009-06-25 @ 18:03:45
URL: http://www.lailasliv.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0