Spooks!

I flera månader har jag försökt komma på en låt med ett band.
Ja, precis så har det varit - jag kom varken ihåg titeln eller bandets namn - bra va'?! =) Riktigt kass förutsättningar faktiskt.
Anledningen till att jag kom att tänka på låten med Spooks - ja, förutom att jag fullkomligt älskade den i början av 2000-talet då - är att sonen Ludwig lyssnar på en låt med Gorillaz - "El Mañana" - och varje gång jag hör den kommer jag att tänka på den här låten med Spooks - "Things I've seen" (fast jag kom ju inte ihåg det förrän idag...hihi)
Enligt sonen finns inga likheter som helst mellan dessa låtar, men någonting i Gorillaz låt lockar fram minnen till Spooks...Spooky, eller hur...hihi! =)

Här kommer låten med Spooks - "Things I've seen"




Här kommer låten med Gorillaz - "El Mañana"



Framförallt inledningen av Gorillaz låt får mig att tänka på Spooks låt...hänger ni med?! =)
Skulle kunna vara samma band, enligt mig...ja, kanske inte röstmässigt då...
Sen är där inte så stora likheter kanske...
Avgör själva, om ni vill och har lust...=)
Annars bara njut av en gammal goding med Spooks...som är sååå bra! =)

Kommentarer
Postat av: Laila - En ödmjuk jävel

Oj, vad jag reste in i 90-talet nu. Sonen älskade Gorillaz ett tag då. Härliga minnen! Tack!



Puss!

2009-06-08 @ 20:12:08
URL: http://www.lailasliv.blogspot.com
Postat av: anne

Jag ska ta och lyssna när jag har tystare omkring mig. Jag höll på och klurade på en låt i flera månader, allt jag mindes var videon, inte låten. Men så plötsligt trillade polletten ner; det var "It´s got to be perfect"- Fairground Attraction.



Annars har jag svarat på några av de frågor du ställde! :)

2009-06-08 @ 20:17:22
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fel, fel, fel!!! Jag är äldre än du! :)



Jag sa ju mina bästa år!

2009-06-08 @ 20:59:54
Postat av: Anna

God afton!

Snart dags att lämna in för idag...

Ja, jag hänger med lite grann i dina tankebanor.. (hihi) och jag väljer nog precis som du att hålla mej till Spooks och följer med på trippen back to the 90's jag också... :)

Natti natti och sov så gott!

2009-06-08 @ 22:04:53
URL: http://miranna.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0