Nannig...Gäsp...*sträck på kroppen*

Ja, jisses vilken kväll!
På en köksstol i sovrummet.
Med träsmak (jo, där är en dyna, men ändå) i häcken! =)
Men ungdomarna hade det mysigt, så...
Fick en kommentar om varför jag inte satt i sängen med benen på stolen istället.
Och ja, jag håller med dig, Anna, det verkar ju helt befängt! =)
Men jag är lite knäpp förstår ni.
Har nån liten idé om att man inte befinner sig i sängen annat för att sova, eller ja, kan kanske komma på ytterligare en anledning...hehe.
Men enligt mig sitter man inte och ligger inte ovanpå en bäddad säng.
Känns så ofräscht!
Sådärja, då fick ni ännu lite knäpp och fullständigt meningslös Afrodite-fakta!
Bjuder på den med! =)

Ja, som ni vet har jag avverkat program efter program denna ljuvliga softarkväll.
Njutit som få har jag gjort!
Av att göra nästan ingenting!
Jodå, jag har läst och kommenterat en del bloggar under kvällens gång, men kanske inte som jag skulle önska, fullt ut.
Har ju tittat på intressanta matlagningsprogram, förstår ni.
Lärt mig hemligheten bakom en perfekt Cole Slaw till exempel, där hemligheten heter kummin tydligen.
Ska provas!
Jag har lärt mig hur helt underbara läkarteam arbetar för att faktiskt hjälpa den som söker för någon åkomma och blir tagen på största allvar och som dessutom "går hem med" diagnosen som hon sökt efter i flera år.
Ja, jag vet, min formulering där lät inte helt klok!
Men det är ju faktiskt lite så det är när man inte mår bra eller på riktigt är sjuk.
Man vill ha en diagnos.
Man vill veta vad som felar.
Man vill veta vad det är som ger en de besvären som man har.
Inget konstigt med det.
Ovissheten är alltid värst.
Innan man vet vad det är man drabbats av har man i princip hunnit gå igenom varenda sjukdom som finns, gråtit floder och i princip planerat sin egen begravning.
Därför är det bättre att veta.
Även om det skulle bli ett besked av den sämre sorten.
Då vet man.
Kan fokusera utifrån det, planera livet utifrån det.
Det är den här ovissheten som äter upp en inifrån.
Har en favvis, Tindra, som svävar i ovisshetens land just nu och jag hör hur det tär på henne.
Önskar bara att hon kunde få ett besked (positivt) så att hon kan gå vidare, goa tjejen.
Håller alla tummar och tår för dig, det vet du!

Kanske är det dags för mig att krypa till kojs, kanske inte, eller jo, det ÄR det!
För att...
...i morron händer det saker må ni tro *stolt mamma*!
Då ska jag nämligen agera chaufför till äldsta sonen Fille och hans "kompanjon" Mogge, som tillsammans utgör det magnifika bandet Horns Of Anguish.
Ja, jo, jag är medveten om att jag nämnt dem tidigare, men kan inte nog sägas hur stolt jag är över dessa grabbar!
Chaufför på så vis att jag ska "frakta" deras instrument från punkt A till punkt B.
Viktig uppgift! Haha...
De börjar nämligen inspelningen av sin första (och förhoppningsvis inte sista) platta i morron! =)
Jag önskar dem härmed ett stort och innerligt LYCKA TILL! =)

OCH önskar härmed även mina bloggisar en härlig avrundning på onsdagskvällen och en god natts sömn!
Det är jag säker på att ni är värda allihop! Jag med!
Kramizar





Kommentarer
Postat av: Anna

God morgon och tack (tror jag, för vem vill få andra att gråta...) :)

Men trots, eller pga av hur det var/är för oss, och tack vare min son,så har jag lärt mej mycket om mej själv och andra och den kunskapen är ovärderlig och något jag skattar högt! :)



Förresten, lite vardaglig "galenskap" gör att man håller sej "vid sina sinnens fulla bruk", så fortsätt med det... Hihi!



..och det där med diagnos... Jag kan föreställa mej hur det är för någon som har en progressiv sjukdom att inte få veta...

I början var det jätteviktigt för mej att ta reda på vad Giovanni "hade", men nu är det inte alls viktigt längre (han har fortfarande ingen diagnos) för i vårt fall har det varit en fördel att INTE ha någon, eftersom det inte satte några begränsningar för vad och hur mycket han skulle kunna klara av... :)

Jag brukar säga att han har ett "dubbelt manligt syndrom", eftersom han har en skadad hjärnbalk.

Pga detta har han svårt "att tugga tuggummi och gå på en gång" (eller rättare sagt, han kan inte tugga tuggummi överhuvudtaget), han "har tummen mitt i handen", så att säga och VILKEN KARL HAR INTE DET...??! ;)

Med andra ord är han som karlar är mest, men ungen är oerhört observant och han ser DIREKT om någon bytt frisyr, köpt nya kläder osv.. Och han är snabb på att ge komplimanger för detta också, och det gör ju honom till en riktig guldkille i vilken kvinnas ögon som helst... Hihi!

Favvisen är att tala om hur snyggt han tycker det är med höga klackar... Så du förstår, ingent fel på honom inte...!! Haha!



Attans, nu blev det en så'n där jättelång kommentar igen... :S

Nå väl... Lika bra att "acceptera det jag inte kan förändra"...

Jag är en BABBELMAJA!! :)



Kram på dej och ha en underbar dag!

2009-03-19 @ 08:06:07
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: mie

Men sträck på dig "fast det gör du nog redan", stolt mamma förstår jag, säg till när skivan släpps=). Kram!

2009-03-19 @ 19:17:16
URL: http://mies.blogg.se/
Postat av: T

Fnissar för mig själv när jag läser om dina regler. Sitter på en stol i sovrummet. fniss

Make är litegrann likadan. Han tycker man ska dricka kaffe vid matbordet och ingen annanstans. Han får hybris när jag drar omkring mina kaffekoppar överallt. Eller vänta? Nu vet jag varför han får hybris. Det är för att jag ställer dem halvfulla koppar lite varstans. Hehe. Tänkte inte på det. ;D

2009-03-19 @ 20:39:25
URL: http://modestymom.blogg.se/
Postat av: T

Ja. Mina kaffekoppar. Sen har jag mage att kuta runt och skälla på allt och alla att det aldrig finns några koppar i vare sig disken eller skåpet. Vem äter upp alla koppar??? Så var det jag själv.... *skäms*

Men vet du vad det värsta är? Han kom precis med en kopp kaffe till mig. (han gör det ibland när han vill nåt)

Jag dricker med mjölk.

I tolv år har han vetat hur jag vill ha mitt kaffe. Till min förvåning har han stoppat i en sked idag!?

Vem är den glömske nu va? ;D

2009-03-19 @ 21:08:19
URL: http://modestymom.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0