Saturdaymorning...

...and rise and shine!
Som jag har sovit! Inte klokt!
Efter gårdagskvällens aktiviteter och klockan var halv tolv, insåg mannen och jag att det inte skulle bli mycket roligare än såhär...Vi var trötta båda. Lika bra att inse faktum liksom. Gå och lägga sig. Kapitulera. Sova.
Och som jag har sovit sen!
Ett par minuter efter midnatt tror jag att dessa par av bruna ögon var stängda för att så förbli i många timmar framöver.
"Insidan av ögonlocken del VI" var inte så dum!
Vaknade första gången vid halv nio i morse, alldeles tyst var här, ja, för mannen gör inte så mycket väsen av sig.
Han hade tydligen varit vaken sen halv sju. Men människa - sov liksom!
Jag vände bara helt sonika på kroppen, suckade förnöjt och sov lugnt vidare till klockan tio.
Vaknade av en väldigt god och förförande kaffedoft, gjorde jag oxå.
Mannen stod nämligen vid sidan av min säng och höll en kaffekopp under näsan på mig. Så gulligt.
Frukosten var dukad, bara att lulla ut och ta för sig. =)
Nu sitter jag i soffan och nyfiket tar mig fram i raddan av bloggvänner.
Måste kolla vad ni haft för er medan jag sov ju! =)
Dagen kommer för övrigt att gå i lugnets tecken.
Ska försöka plugga lite, då andra halvan av "boken som ska läsas tills på tisdag" ska vara läst tills kommande tisdag.
Ett par hundra sidor bara.
Måste försöka tvätta undan lite oxå.
Handla lite, eftersom gårdagens inhandling gick i 190 och endast det allra nödvändigaste införskaffades.
Vad 17 ska man laga för mat idag?
Har ingen aning.
På den punkten är det som en blankrad i huvet på mig.
Tomt och fantasilöst. =(
Får höra med familjen vad de är sugna på, men vet i och för sig redan nu vilka alternativ det kommer att ge;
bruna bönor med fläsk, tacos, beställd pizza och kött med pommes.
Inget jag är sugen på alltså. Ska nog inte fråga förresten...
Försöka hitta nåt nytt recept istället kanske...?
Kvällen lär väl bli en tv-kväll.
Mycket nytt som börjar ju, exempelvis Robinson, Babben, Ugglas revy, ja, säkert mer...vad ska man se när allt liksom krockar. Dagens I-landsproblem! =)
En annan del av mig är sugen på att ta de allra sista slantarna, sätta mig och mannen på tåget in till Malmö och avverka någon öl på några trevliga ställen för att sen lugnt sätta oss tillrätta på favoritrestaurangen och avnjuta en härlig måltid. Bli uppassade och bortskämda!
Men, men, de slantar som finns kvar räcker knappt till en kokt i papper, så...
Nä, tv-soffa it is...
Fy fasen vad jag är trött på att vara en fattig student!
Aldrig kunna unna sig det där lilla extra...
Men om ett år - då jävlar!

Vad gör ni idag?

Kommentarer
Postat av: Anna

God morgon!

Hihi!

Ja, det är inte bra att ge för mycket utrymme och valmöjligheter har jag hört... :)

Så det är mer pedagogiskt (usch, vad det var svårt att stava till för tillfället..) att helt enkelt bara själv bestämma menyn... ;)

Ha en lugn och skön dag!

Vi ska strax iväg och inhandla lördagsgodiset... :)

Kram

2009-03-21 @ 12:10:53
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: tess

Tvärr va de bara ett rums fönster ja tog hi hi hi har ju alla andra kvar men ja tar inte de nu...



Ja läser mycket och ja tycker ja kopplar av men kanske måste ja koppla av på ett annat sätt.... men hur?



Jag har inte någon vännina att träffa på de viset... de saknar ja mycket. Jag har tappat mina vänner å många av dom är killar som tyvärr har svartsjuka tjejer... och några som ja står nära bor väldigt långt borta... så ja här sitter man ensam... men man vänjer sig vid detta med.



Hoppas du får en härlig lördag. //Tess

2009-03-21 @ 12:40:37
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Anna

Hihi!

Tack! (och jag har en MINST lika snygg lillebror)... Haha!!

2009-03-21 @ 12:41:45
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Anna

Japp!

...och som jag sagt många gånger förut...

Kaka söker maka... :)

Jag blir inte ens förvånad längre... :)

Det som är skumt är att man lyckas hitta andra "som sej själv",utan att man är direkt medveten om det, till och med via nätet...

2009-03-21 @ 12:52:40
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: mia

Åh va härligt & komma upp till ett dukat frukostbord =) idag händer inte så mycket här i Falun haha ska bara ta det lugnt å ladda upp inför Robinson ;)ha en toppen lördag..Kram

2009-03-21 @ 14:34:16
URL: http://mizzmias.blogg.se/
Postat av: huga

Men du vilken härlig nattsömn!! bara att gratulera! Att dessutom få vakna på det viset-härligt!

Ja vad har jag gjort idag? efter gårdagens storstädning så...hann jag träna en liten timme på förmiddan, blogga, luncha och nu har vi handlat ska ut på en isig promenad! Mannen har lovat ordna middan..toast till förrätt, entrecote med stor sallad till huvudrätt, antagligen ett par glas vin till detta!

Ha en skön helg nu!

2009-03-21 @ 14:49:00
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: Annette

Låter som det är dags för mig att byta ut husdjuren mot karl.. sa du både tyst på morronen OCH kaffekopp under näsan???? Jepp det va avgörande ;)



Håller tummarna att du hittar något riktigt gott recept så du slipper blanda in resterande av familjemedlemmar ;)

Ha en mysig lördag. Här ska det tas itu med att göra rent kaninburen och tvätta lite. Kram

2009-03-21 @ 15:01:59
URL: http://arom.blogg.se/
Postat av: Lena

Goder eftermiddag,

Har nu försökt hämta kraft genom sovmorgon, stor frukost och en liten shoppingrunda på stan. Oh tamefasen det känns faktiskt lite bättre. Nu ska jag ta en koppkaffe och plita ner något i bloggen.

Tack underbara goa för att du ger mig så mycket energi.

Kramis Lena

2009-03-21 @ 16:29:31
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Katinka

Åhh, vad härligt det låter med sovmorgon! Jag brukar också få kaffe på sängen av Sambo och det njuter jag av. Vi gör alltid så. Ger varandra kaffe på sängen och det är en fin tradition ju.

Och visst, Robinson börjar idag. Ska nog se det. Ha det bra!

2009-03-21 @ 17:51:31
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Znogge

Pluggade också till lärare "på äldre dar". Inte var man miljonär under tiden men det blev man å andra sidan inte sedan heller ;-) Fast det blev i alla fall bättre!

Lycka till med pluggandet!

2009-03-21 @ 18:34:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Hi hi!

Det är så roligt att läsa vad du skriver.

Lyckans dig som kan sova.

Jag är nog mer som mannen din, uppe med tuppen!

Robinsson visas här oxå.

Kram

2009-03-21 @ 19:07:13
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Sara

Kikade tilbbak och du har en jättefin blogg..

2009-03-21 @ 19:36:50
URL: http://charliot.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0