8.30-17.00...

...blev det till slut.
Och jodå, jag visste precis vad jag pratade om i morse.
Jag känner muskler som jag inte trodde fanns.
Överallt.
Ont gör de oxå.
Men vad fasen, det har varit jobbigt, men roligt.
Dagen har gått snabbt som f*n.
Har suttit ner i 30 minuter typ på alla de timmarna.
Men nu har jag i alla fall vatten (och ja, en bit bröd både till Tuffe och även till resten av familjen, i alla fall i en dag...)
Samvetet känns gott, förutom att jag nu försummat något annat som jag egentligen borde gjort (ni vet vad).
Maj månad är en sån där månad då man skulle behöva cloona (stavas det så?) sig själv.
Samtidigt som man har häcken full inför terminsavslut på skolan, måste man jobba för att få ihop till brödfödan i juni.
Inte konstigt att stackars lilla förvirrade jag går i fullständigt spinn och bara står och snurrar till slut...=)
Men what the heck, det kommer en dag i morron.
Och jodå, jag kunde fått jobba då med, men jag säger bara: balans!
Jag måste hitta en balans.
Så jag sa nej. =/
I morron är det studying time för hela slanten och Coop får klara sig utan mig (hur nu det ska gå...hehe).
Kvällen ska jag ägna åt att läsa en massa uppsatser på nätet.
Söka inspiration.
Se hur någon annat löst ett liknande problem som mitt.
Ska vara bra, säger de som begriper sig på't.
Avbrott klockan 21-22 of course för - DH! =)
Here we go!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, hur 17 COOP ska klara sej utan dej, kan man fnula länge på... :)

Men dom får helt enkelt acceptera det dom inte kan förändra... Att du vet hur man ska prioritera och tänka på sej själv för allas bästa... :)

Kram på dej och ha en bra kväll med dom desperata hemmafruarna...

2009-05-05 @ 19:08:24
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Lotta

Att kunna säga nej är ju så viktigt för att må bra.

Bra gjort av dig!

Låt nu inspirationen flöda...

Kram

2009-05-05 @ 20:53:18
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Lena

Go kväll gumman,

Vad bra att du sa nej till arbete imorgon. Det viktigaste är att du får ner tempot lite nu så att du orkar maj ut. Sedan snart är det sommarlov.

Ha det najs!

2009-05-05 @ 20:54:52
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Katinka

Jag har också under många år kombinerat arbete med studier och det är verkligen jättestressande! En eloge till dig som trots allt orkar!

2009-05-05 @ 21:14:08
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Znogge

Ja, varför blir maj alltid så! Hela våren förresten.... Jag brukar bestämma mig för att nästa läsår, då ska det bli annorlunda men nog sjutton står jag där med skägget i brevlådan...

Kram och god natt!

2009-05-05 @ 22:53:47
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0