Det snurrar...

...runt i min skalle!
Jag har läst och läst och läst!
Och shit vad det är intressant!
Det ÄR verkligen det.
Det är tidspressen som är det jobbiga.
Och att det är så omfattande litteratur.
Massor att läsa och sätta sig in i.
Mycket att läsa och tidspress är, för mig, en ekvation som inte går ihop.
Men det ska gå, på något sätt.
Orkar dock inte mer idag.

Förresten, kanske ska berätta, eftersom några har undrat.
Min B-uppsats skriver jag inom mina historiska studier, Historia med kulturanalys.
Min uppsats ska "behandla" den räddningsaktion som, i Röda Korsets regi, bedrevs i andra världskrigets slutskede.
Räddningsaktionen benämns "Vita bussarna", eftersom svenska bussar vitmålades inför avresan.
Aktionen var en heroisk insats, utförd av såväl militär som civilpersonal
och många människor räddades till livet, till följd av insatsen.
Mycket intressant är det, som sagt, men tiden börjar bli knapp.

Nu tar jag mitt täcke och min kudde
och drar in i drömmarnas land! 
Sov gott allihopa!


Kommentarer
Postat av: Lena

God natt gumman,

Sov så gott! Tack för dina goa och värmande ord. De behövs!

Kramis

2009-05-06 @ 23:33:31
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Lise-Lotte

Ser att du studerar till lärare. Jag pluggar til studie- och yrkesvägledare

2009-05-07 @ 08:29:41
URL: http://supermum.blogg.se/
Postat av: Veiken

Ett mycket intressant ämne, men jag förstår att du kan bli pressad. Jag jobbar allra allra bäst under tidspress, så jag skickar lite gener till dig. Vill ha tillbaks dom sen. Kram och Lycka till.


Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0