Seg i kolan!

Vetefasen vad som hände, men det sa bara bom, pang, krash och snipp snapp snut, så var allt vett och förstånd slut!
Platt fall skulle man oxå kunna kalla det.
Hjärnsläpp är en annan benämning.
Fattar inte vad som hände?!
Men jag gråter inte för det, eller jo, nästan.
Hade ju tänkt hålla på ett par timmar till.
Var precis nere en sväng och handlade.
Planerade då för en riktigt enkel "sköter-sig-själv-middag", just för att kunna både laga mat och sitta vid datorn.
Eller nästan i alla fall.
Bakpotatis, som kommer att få slå följe med varsin minutbiff, lite Lohmanders till det - simsalabim! - Dinner is served!
Skit oxå, glömde ju grönsaker! Hade tänkt gör godsaker i ugnen; paprika, röd lök, vitlöksklyftor, morötter, broccoli...men det enda som finns hemma är ju vitlöken. Trist!
Ah! Nu kom jag på vad Znogge sa - "lite ketchup till, så har du fixat grönsaksbiten", ja nåt sånt...Smart va'?
Tack Znogge, du är ju bara så briljant och skön! =)
Usch, jag får väl försöka en liten stund till. Har just hällt upp lite vin, ibland går det bättre då...;)
Hoppas och håller tummar och tår för att ni får en fin fredag. Kvällen kommer här att gå i lugnets tecken och utan plugg, som vanligt när det är veckans bästa dag!


Uppdatering:
Det blev ingen lugn och skön veckansbästadagsmys!
Nä, för här sitter jag vid datorn!
Med plugg på hög nivå!
Mysigt, eller hur?!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hihi!

Som jag ser det, så är det just det du gör... Fångar dagen... :) Du accepterar det du inte kan förändra... :)

Och att du gör detta tillsammans med ett glas vin gör ju saker och ting lite roligare... Jag tror bestämt att jag ska ta och följa ditt exempel... ;)

Dessutom det där med att vara "off" vet jag ALLT om, så det är lugnt!! ;)



Förresten... Nu har problemet med urnan löst sej...

Om inte på "bästa sätt" så åtminstone nästan... ;) En längre utläggning följer på bloggen lite senare ikväll..

Kram!!

2009-05-29 @ 16:19:38
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Anna

...och just det ja.. Nu glömde jag igen...

Så här ser länken ut (kopierade den)

http://afrodite.blogg.se./

(och det som kommer upp är dina allra allra allra första inlägg... :)

Kramen!

2009-05-29 @ 16:20:51
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Anna

Nu har jag fått ytterligare en idé i skallen och du har på ett sätt med den att göra... (hehe)

Jobbar på ett litet förslag, men om du är nyfiken och har en minut över, så hade jag gärna fått lite extra input from "the blond bitch" herself...(hihi)

Så... Hittar du den där x-tra minute, så vet du hur man hittar mej... ;)

Bamsekram!!

2009-05-29 @ 18:33:49
URL: http://miranna.blogg.se/
Postat av: Lotta

Men kvinna!

Today is friday.

Första delen i det är fri.

FRI som i ledig.

Släpp allt ditt arbete för en stund och koncentrera dig på t.e.x. vinet.

Kramen

2009-05-29 @ 19:06:23
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Znogge

Glad att jag kan stå till tjänst med mina kulinariska finesser :-)



Ha en bra kväll!



(Vin är ju frukt så läget verkar vara helt under kontroll!)

2009-05-29 @ 20:56:34
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Veiken

Heja heja, rätt vad det är så är du klar och frihetsklockan klämtar! Håller tummarna. Kram

Postat av: Anna

Hilluuuu!!

Nu var det färdigfnulat för min del och jag ska låta Dionysos ta överhanden.. Hehe!!

Kram och skål eller skål och kram! ;)

2009-05-29 @ 23:01:01
URL: http://miranna.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0