Ahhh, det var gött!

Ja, att landa i soffan alltså. =)
Mannen har tänt doftljus, hällt upp varsitt glas rött och tv-kvällen kan börja.
Jag skulle absolut kunna ha det betydligt sämre just nu.

Idag har jag fikat hos syrran. 
Jag har varit så spänd på att få komma dit, ja inte för att det var särskilt längesen, utan mest för att hon hållit på nu i flera veckor och stylat sitt bo.
Jo, för hon satte ut den till försäljning igår.
Och hon har inget nytt på gång!
Jisses, is i magen har hon, kära systra mi.
Jag hade sk**it knäck i spiraler om jag varit i hennes sits.
Hon ringde just och berättade att det blir visning av lägenheten redan på lördag.
Inte nog med det...de hade även ringt angående ett jobb och hon ska på anställningsintervju på tisdag!
Så glad för hennes skull!
Grattis sis, du vet att jag håller tummarna! =)

Eftermiddagen har ägnats åt, först bilkörning (ja, alltså mannen skulle ju hem från Revinge oxå...).
Sen blev det kolla på film - Joan of Arc - i skolsyfte.
Ska nämligen skriva "en liten uppsats" eller ja, de kallar det "paper"...på tio sidor.
Har nu läst klart kursen om senmedeltid med Dick Harrison, filmen är det sista.
Nu ska filmen analyseras och "ställas mot" litteraturen...
Hur framställer Luc Besson medeltiden i filmen...hur representeras medeltiden av Huizinga, Nordberg och ja, av herr Harrison själv.
Detta ska jag alltså behandla i mitt "paper".
Kul va'?!

Nä...nu är det dags att försvinna in i tv:s värld.
Ha en härlig torsdagskväll!

KRAM
från


Kommentarer
Postat av: Znogge

Låter som helg redan hos dig!



Kram!

2009-11-13 @ 06:37:01
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Stattinskan

... och så vaknar vi till fredagen den 13:e ... som numera är en LYCKODAG, så det så :-D Kram

2009-11-13 @ 07:30:28
URL: http://metrobloggen.se/stattin

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0