"Dagen idag är en märklig dag..."

...den 9 november 2009!

Den 9 november 1989, var en ännu märkligare dag!

För tjugo år sedan hade jag varit gift i två år, minus 19 dagar.
Min förstfödde son var då 1½ år gammal.
Jag var gravid, i fjärde månaden, med son två.
Jag packade, förberedde, fixade och donade, för flytten till huset.
Det hus, i vilket vi fortfarande huserar.
Det är tjugo år sedan.
Detta var stort för oss.

Detta är ett helt annat perpektiv på den 9 november 1989...ett mycket större.
Här skulle jag vilja vara idag...för att fira min två-årsdag som hustru, förstfödde sonens 1½-årsdag, min andra graviditet, flytten till drömkåken...OCH sist, men inte minst...det här!










Berlinmurens fall!

Kram och sov gott!
Önskar


Kommentarer
Postat av: Stattinskan

Dubbel glädje då :-) Min son föddes sommaren -89 så här kunde firas två goa saker också! Kram och god morgon!

2009-11-10 @ 07:21:14
URL: http://metrobloggen.se/stattin
Postat av: Bibban

Godmorgon sköna Afrodite, hoppas du sovit gott efter allt firande. En stor dag detta. Tack för hälsningen, du gör mig glad. Glada människor växer inte på träd i dessa tider, av många anledningar, Och med all rätt kan man väl säga. Sjukvården suger,och då kan man inte vara glad.Men det finns mycke annat som är bra du tex ;O)

Kram kram

2009-11-10 @ 09:00:32
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: Ulla

I nian åkte min klass till Tyskland och det var 1983. Jag kommer ihåg att när vi besökte östBerlin så hade vi en man som följde efter oss så att vi inte skulle göra något "dumt"

2009-11-10 @ 12:39:53
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Och vad är 20 år egentligen?? Det kan vara en hel evighet...det kan oxå vara en fis i rymden...

2009-11-10 @ 22:59:00

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0