Åh, vad jag är trött...

...på mina sömnlösa (av diverse anledningar) nätter!!!
Andra natten i rad är detta nu.
Sitter här med lappisen i knät, gäspar stort, men kan inte få de bruna att bli stängda.
Tänkte att då kan man ju blogga...
Ta en liiiten promenad i alla fall.
Medan man väntar på John Blunds framfart med sitt magiska pulver.
Skriva ett meningslöst inlägg i sin egen blogg kan man ju oxå göra.
I brist på annat att göra liksom...=)

Kan förresten berätta att Wallanders film "Cellisten" var en riktigt bra historia.
Den har vi sett ikväll.
Klart sevärd och rekommenderas!

Kan även berätta att Malmö Redhawks besegrade Björklöven efter förlängning och straffar.
Inte för att jag bryr mig nämnvärt, men ändå...=)

I natt är det förresten 15 år sedan den fruktansvärda Estoniakatastrofen ägde rum.
Nästan på klockslaget.
Just vid denna tidpunkt kämpade ett tusental människor mot havet och vågorna.
Bara 137 personer överlevde.
852 människor dog i den värsta fartygskatastrofen i modern tid.
Fruktansvärt och oförglömligt!
R.I.P.

Vidare så har polisen gripit en misstänkt förare av helikoptern till det spektakulära rånet mot G4S värdedepå.
Återstår väl att se om det är the right bad guy, or what...

Är Mats Alm, Linda Chens pojkvän även hennes mördare?
Mycket talar för, annat talar emot...

I Wales har en pappa berövat sin 20-åriga dotter livet.
Han skulle lära henne att "veta hut" och bestämmer sig för att framföra sitt fordon i 177 kilometer, tappar kontrollen, voltar och dottern, som inte har bilbälte på sig, dör.
Mamman kommer att vänta på sin man efter hans strafftid (18 månader...så mycket var hennes liv värt...), eftersom han var "en kärleksfull och underbar pappa" till dottern.
Ja, jag hade då rakt inte väntat!

Hahaha...ja, det här blev ju ett långt inlägg med en massa nyhetsinlägg...
Var kanske inte riktigt meningen...men, men så kan det bli.

Nä, nu börjar mina ögonlock bli tunga.
Tror bestämt att JB tog en extrarunda här nu. =)

Här är något att sova på, alternativt vakna till...=)
Smittande, eller hur?!




Kram och hoppas ni får/fick en god natts sömn!


Kommentarer
Postat av: Znogge

Så jobbigt att inte kunna sova på nätterna. Vi behöver så väl den återhämtningen. Hoppas det blev några timmar i alla fall...



Kram!

2009-09-28 @ 06:34:55
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lotta

Oj det händer mycket på nätterna.

Tur att någon är uppe och rapporterar till oss oansvarigt sovande medborgare.Nästa natt får någon annan ta på sig den rapporterande rollen, för då måste Afrodite sova!!!

Kramen

2009-09-28 @ 06:38:57
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: prinsgus

Hej där! Hoppas du fick sova riktigt länge istället på morgonen. Vem behöver Aftonbladet när man har dig? Mycket trevligare att läsa nyheterna här istället fniss.



Kram!

2009-09-28 @ 07:08:36
URL: http://prinsgus.wordpress.com
Postat av: Helen

Oj är det så länge sedan Estonia sjönk. Kommer ihåg det som i går.

Hoppas att du kunde sova till slut.

Och får en bra dag

Kram

2009-09-28 @ 08:46:17
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: agge

jag har oxå sett cellisten o tycker den var skitbra!!! trist o inte kunna sova!!!ha en jättebra dag!!! kul att du tittar in till mig o kommenterar!!!kramiz

2009-09-28 @ 10:38:40
URL: http://farmoragge.blogspot.com
Postat av: jeanette

hej på dejsan...inte ofta jag hinner skriva ett inlägg här längre, men idag är det VAB och nu sover hon så då passar jag på att slinka in och skriva..

jobbigt att inte få sova - I know the feeling..Man blir galen..

Sen kan man ju alltid hoppas de hittar alla Bad Guys som utförde det otroliga rånet..

Och pappan som tog ihjäl sin dotter - Fy för den mamman...jag skulle aldrig mer titta åt hans håll..Jag skulle ordagrant slå hårt i stället !!!



Take care och hoppas du får sova bättre inatt..

kram

2009-09-28 @ 12:48:24
URL: http://www.jeanettelovespaul.blogspot.com
Postat av: Ulla

Jag hoppas du orkat dagen trots den dåliga nattsömnen. Du kanske gör som jag. Tar en power nap på 20 min när du kommer hem. Själv är jag bra på att somna, men jag vaknar oftast vid 4-tiden och det hjälper inte om jag går och lägger mig senare. Kramen

2009-09-28 @ 14:38:54
URL: http://ulla67.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0