Den fulla agendan

Visst är det konstigt att allt ska hända på en och samma gång?!
Om det så gäller materiella ting, som beslutar sig för att inte fungara längre eller om det handlar om händelser.
För vem har inte varit med om att flera helger i rad är obokade, det finns inget inget inplanerat, nada, zipp, zero.

Då kommer det plötsligt en helg, då man både ska jobba, är medbjuden på busstur till Tyskland och dessutom försöker någon klämma in en kräftskiva samma helg.
Agendan har gått från 0-100 bara sädär och är full!
Dessutom ska allt detta hända på samma dag.
Kloning??!! 

Det här med det materiella är oxå märkligt.
De som tror på skrock brukar säga att om en sak gått sönder, kommer två andra att följa dess exempel och det händer i tät följd.
Kanske är det så, kanske inte.

Här är det just nu helikoptern (ja, eller datorn...som det för övrigt inte var något fel på...var väl jag som drev den till vansinne så att topplocket höll på att flyga i luften...hihi. Kostade för övrigt 0:-...ibland är de schyssta, de där som kan nåt...).

Sen är det bilen.
Ja alltså, den är inte sönder, utan behöver lite nya bromsar och annat, som är rena förslitningsprylar.
Men varför just nu?!

Sen är det min §&%$@ mobil, som fungarar lite si och så.
Blir så trött!

Idag ska bilen hämtas (vid någon magisk och än så länge totalt okänd tidpunkt. Blir det ens idag?).
Och soffan kommer hem (och jag slår vad om att detta kommer att krocka med hämtningen av bilen).

Haha!
Soffan kommer hem!!!
Så!
Jag kom genast i positivare sinnesstämning!
Tjoho!
Måste förbereda lite på ovanvåningen nu!
Tjingeling!



Såhär ser den ut!
Bilder från RL kommer inom kort!


Kommentarer
Postat av: Erika

Snygg soffa!!!

kram

2009-09-17 @ 09:25:52
URL: http://www.bjerning.se
Postat av: anne

Allt eller inget; ett av tillvarons förunderliga mysterier! :)

2009-09-17 @ 10:13:16
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Anna

Good morning, dear!!

Jag kom på efter att vi avslutat igår VARFÖR du visste... Jag skrev det ju här!! Som en kommentar... Hehe!

Ringde tillbaka, men du hade nog dykt i bingen... ;)



Ja, vardagsslitage på bilen är bland det tristaste som finns och ett föremål för min djupaste förnekelse...

Jag hade också fokuserat all min energi och kraft på en skitsnygg soffa!!



Stor fet kram och hoppas dagen idag blir till belåtenhet?!

2009-09-17 @ 10:31:53
URL: http://miranna.se
Postat av: Bibban

Och jag som precis tänkte samma sak..kloning alltså. sa till gubben att jag kunde ta med hans armar till jobbet ikväll, då skulle jag bli färdig snabbare...hmmm vi rymmer det gör vi eller hur?

2009-09-17 @ 13:29:12
URL: http://wwwtantbruncom.blogspot.com
Postat av: znogge

Men är det inte ganska konstigt! Antingen händer inget eller så allt. Ibland tror jag någon fifflar med min kalender ;-)

2009-09-17 @ 15:14:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Åh, vilken härlig soffa! Nej, nu verkar det som om de där berömda "tre olyckorna" redan har kommit så soffan skall förhoppningsvis kommer hem till er både hel och ren:.))



Tack snälla för dina kommentarer inne hos mig också!:.))

2009-09-17 @ 16:03:32
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: jeanette

jo men visst, här har man ju börjat jobba igen - det har gått jättebra, förutom på dagis för mitt troll då..men det ger sig snart, det vet man ju..Men klumpen i halsen släpper inte på hela dagarna...Man har ju abstinens efter sitt älskade barn...

Men annars är det super skönt att sitta och ha frukost på jobbet i lugn och ro...ingen som drar en i benen och man behöver inte ha smörgåsen i handen när man sitter på golvet och leker...Fast det skulle jag ju kanske ändå stå ut med i flera år till...det är underbart att vara hemma med barn..

Ha det bäst, trevlig helg..

kram

2009-09-17 @ 20:37:31
URL: http://www.jeanettelovespaul.blogspot.com
Postat av: Anna G

Snacka om fin soffa! Me like!

Kram Anna

2009-09-17 @ 20:43:13
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0