Mixed emotions

Det är mycket i görningen i Afrodite's värld.

Både stort och smått, både själsligt och världsligt, både seriöst och trivalt.
På det större, själsliga och seriösare planet är det intagande utav omfattande litteratur, diskussioner om framtiden och annat som cirkulerar i A:s verklighet.

På det mindre, världsliga och mer triviala planet är det, som vanligt, middagsbestyr, städplaner och annat som är i omloppsbana.
Jag tror att jag håller mig till de sistnämnda idag faktiskt. =)

Studandet är just avslutat för dagen och jag ska alldeles snart ta itu med mina världsliga problem, börja bocka av dem, för att sedan kunna lägga dessa åt sidan.
Det är ju fredag, veckans bästa dag! =)

Det största probemet jag har just nu är, att i morron åker vår gamla insuttna soffa till tippen och vi har fortfarande inte fått något slutgiltigt besked om den nya.
Mer än att den är försenad och förhoppningsvis bara tills nästa vecka.
Men även det hör till de världsliga problemen.
Det finns ju kuddar, pallar eller varför inte saccosäckar som är sittbara, om vår nya soffa visar sig vara ute på vift.

Har man inte större problem än så, ska man inte klaga.
Och det gör jag inte.
Bara luftar mina tankar, ventilerar dem och försöker få ner dem på pränt. =)

Kvällen kommer att gå i lugnets tecken, med en god middag, lite vin och sedan en lugn och skön hemmakväll.
"Sista kvällen med soffan"!
Det ska bli så skönt att bli av med eländet och få in en ny, fräsch och större soffa, som hela min stora familj kan vräka sig i.

I morron blir det först tippen, städa av lite och sen förberedelser inför kvällens kräftskiva.
Vi ska till ett par vänner och mumsa skaldjur och ha det riktigt trevligt.

På söndag måste jag åka till Malmö...igen.
Jag var där förra helgen och shoppade lite, bland annat en ny mobiltelefon.
Denna gången åker jag dit för att byta ut min nya mobiltelefon.
Nä, jag är inte trött på den redan, men jag verkar ha fått ta på ett riktigt måndagsex.
Den funkar inte som den ska. 
Det är så trist när tekniska prylar strular, de ska bara funka!
Särskilt när man köper nytt tycker man ju.

Detta var A:s helg i korthet. =)
Dags att börja bocka av!
Trevlig helg på er!

Ps. Hösten är här...
...bara det ger mig mixed emotions! Ds.




Kommentarer
Postat av: Jess

Ha en trevlig helg och hoppas du hittar ett bra ex av mobilen så du slipper bekymmer!

2009-09-04 @ 13:40:07
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Lotta

Gud så skoj med ny soffa.

Hade kanske varit skoj att ha den nya om ni ska ha besök i morgon...?

Håller med om att det är skit när nya grejer inte funkar.

Ha en fin helg!

Kramen

2009-09-04 @ 16:28:28
URL: http://steinsdotter.blogg.se/
Postat av: Lina.

HEJ!



Kika gärna in på min smyckessida, DesignByLina.se.



Där säljer jag bland annat läder, pärl och kedje armband. Välkommen! :)



http://www.designbylina.se

2009-09-04 @ 17:50:16
URL: http://www.designbylina.se/
Postat av: Amanda

Vad roligt med ny soffa men hur gör ni helt utan med besök imorgon? Måste ni köra den gamla till tippen redan? jag hade nog hellre haft kvar den med främmat hemma.

Vi tittar iaf också på ny soffa. Våra vi har nu är jättesköna att sitta i men hemska att titta på. Grön-beige-randiga. :oP



Tack ska du ha. det var riktigt skönt att gå till frisören och klippa av allt det slitna men oj vad korthårig jag känner mig nu. :o)

2009-09-04 @ 18:28:22
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Znogge

Hoppas soffan inte kommit på avvägar! Har man väl bestämt sig vill man liksom att det nýa ska komma snabbt!

Ha en fin helg!

2009-09-04 @ 19:05:26
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anna

Dags att göra myspys i vardagsrummet med värmeljus och nya soffan, vännen... Hösten för mej är en av dom mysigaste årstiderna som finns... Den gör det, på något sätt, legitimt att hålla sej inne och bara njuuuuuta av en god bok, uppkrupen i soffan med tända ljus... För mej är hösten årstiden då man har tillåtelse att BARA VARA...

Kram och sussa sött!!

2009-09-04 @ 21:34:11
URL: http://miranna.se
Postat av: Heyli

haha den är ju verkligen skitful jag måste ha en ny :p

2009-09-04 @ 23:11:03
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: anne

Ni får picknicka på golvet till soffan kommer!



Ja, både väsentliga och triviala saker tenderar att ta samma utrymme i ens tankar, men det är väl rätt skönt det?



Kram på dig!

2009-09-05 @ 10:20:55
URL: http://annnne.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0