Tisdag, Idol, Historiska Institutionen och temakurser

Idag är det tisdag mina vänner!
Och vilken tisdag sen!
Programmet där alla, var och en, kämpar om en plats i den åtråvärda slutauditionen i Globen - IDOL 2009 - har säsongspremiär ikväll.
Idag börjar uttagningen av årets förväntansfulla talanger i självaste huvudstaden.
Den nytra, bitska och skräckinjagande juryn tar åter plats i kulisserna för att utse årets starkast lysande stjärna.
Till sin hjälp har de åter den eminenta Peter Jihde, som guide och kommentator.
Fram med tidningen (ja, man behöver ibland gömma sig bakom den, när det blir för pinsamt juh), fjärrkontrollen (för byte av kanal, utifall pinsamhetsfaktorn gör sig påmind) och gotterna and let the show begin! =)

Tänkte bara berätta om min dag i Lund.
Hela min utbildning har jag läst i Malmö.
Nu har jag läst så länge att jag börjar bli bekväm.
När det blev känt att vissa av årets temakurser är förlagda i Lund, blev min reaktion att "då väljer jag den i Malmö, oavsett kurs och bara på grund av bekvämligheten och det invanda".
Så dumt!
Under besöket kom jag dock att ändra inställning totalt, då det visade sig att i princip ALLA kurserna i Lund var intressantast.
Jag skulle vilja läsa allihop, men kan just nu bara välja en.
Det blir kursen "Antisemitism" i första hand och "Senmedeltiden" i andra hand.
Så himla intressant!
Jag är så glad att jag åkte till Lund och inte valde utifrån bekvämlighet!
Historiska Institutionen visade sig dessutom ligga i närheten utav Lunds Central, så enklare kan det inte bli...=)

Men shit!
Nu börjar ju min favorit att laga mat!
Måste kolla vad han hittar på med för gott idag!



Ps. Denna lilla pärla till bok är nu beställd och snart i min alldeles privata ägo...=) Ds.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tjingeling!

Ja, Per Morberg hade gärna fått laga middag åt mej... Tihi!!

Jag tycker också dina kursval låter väldigt intressanta och Lund är ju en mysig stad, som jag hade valt före Malmö i alla lägen.

Kram och ha en bra kväll med förväntansfulla blivande eller inte blivande stjärnor...

Jag struntar nog i hela spektaklet, för dels avstår jag gärna från ovanstående möjliga pinsamheter och dels så är min tv ockuperad...

2009-09-08 @ 19:52:47
URL: http://miranna.se
Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Så istället för att vara den duktiga studenten kommer du att tillbringa tiden mellan datorn, tv:n, datorn. Okej det låter ju helt okej! hehe

Hoppas att du slipper sitta bakom tidningen allt för ofta.

Kramis

2009-09-08 @ 19:54:39
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Anna

Japp! Nu är det snart dags för ännu en filosofisk afton... :D

2009-09-08 @ 22:18:55
URL: http://miranna.se
Postat av: Lena

God morgon är du vaken än? Själv har jag fullt sjå och att förstå att det är dags för ytterligare en dag på jobbet. Lite sen!

Tjing

2009-09-09 @ 07:35:09
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Lena

Halloj gumzan,

Sitter på jobbet och har äntligen fattat. Jo det är arbetsdag idag. Hjärnan börjar långsamt arbeta upp sig. hehe

Hoppas du kom iväg i tid.

Kramis

2009-09-09 @ 12:34:31
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Speja

Vilken tur att du tänkte om, man ska följa hjärtat trots att det kan vara lite besvärligt ibland.



Hör att du är som jag, gömmer dig bakom något när det blir pinsamt på tv:n. Ibland går jag till och med ut på "ärenden" i köket för att jag inte står ut:)

2009-09-09 @ 15:11:38
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Znogge

jag har läst både i Lund och Malmö och hävdar bestämt att kurserna i Lund är mycket mycket bättre! Lycka till med kurserna!



kram!

2009-09-09 @ 16:09:46
URL: http://znogge.wordpress.com/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0