Var och en till sitt

Här sitter jag och njuter i soffan, medan mannen är ute och leker med jordfräsen i hällande regn!
Juste arbetsdelning?
Nja, kanske inte, men jag klagar absolut inte...hihi.
Och jag har ju varit ute och flugit rundor hela dagen i jakt på "lull-lull" till tv-rummet.
Det är minsann jobbigt det med!
Som vi har farit omkring, jag, syster-yster och modern!
In i affär och ut ur affär.
Lite ljus här och lite tyger där.
Lite hygienartiklar här och lite färg och tapeter där.
Det blev en riktig "herrejössesövning" av det hela och vi sjönk pustande ner i varsin stol på Café Diana i Ystad, med varsin smarrig macka framför oss.
Nu ska här skapas tavlor av det nyinköpta tyget minsann.
Och mamma har satts i arbete med att klä om den gamla ikea-fåtöljen i nytt, grått tyg.
Sen har mannen och jag satt  upp den nya lampan, som inhandlades på ikea i helgen, till halva priset.
Vi har kollat på den länge, men tyckt att den var för dyr, plus att vi inte visste var vi skulle ha den riktigt.
Men nu...nu var den nersatt i pris och efter omstruktureringen på ovanvåningen, kom vi plötsligt på att den hade en given plats där.
Blev skitfint! (bilder kommer)

Shit!
Nu kommer mannen "in från kylan"...
Dags för kvällsmat - Pasta carbonara.


Kommentarer
Postat av: Anna

Så kul att pyssla tillsammans!

Nästa som ett gammalt hederligt symöte... Hihi!

Kram och natti!

2009-09-24 @ 20:32:51
URL: http://miranna.se
Postat av: prinsgus

Låter som en urmysig pysslig produktiv dag. Ser fram emot bilderna så småningom. Sov gott!!! Kram Anna

2009-09-24 @ 22:28:47
URL: http://prinsgus.wordpress.com
Postat av: Lena

go kväll gumzan,

Sjust arbetsfördelning tycker jag. hehe Gammal hederlig shoppingrunda med syster-yster och moder är inte fy skam. Själv slet man i sin anletes svett på jobbet. haha Nja kanske inte riktigt!!!

Ha en härlig fredag och superduber helg. Drar till Leksand imorgon och kommer inte kunna titta in.

Kramis

2009-09-24 @ 22:49:47
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Lotta

Åh så skojigt det låter, med "lull-lull-letande".

Men arbetsamt, det förstår jag =D

HOppas det blir fint när du är klar.

Kramen

2009-09-25 @ 06:47:23
URL: http://steinsdotter.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0