Jahaja...en styck misskött och ödelagd blogg...


...det var ju väldans trist!
Och jag förstår ju att ni övergett den...det finns ju liksom inget nytt att läsa...och "värdinnan" behagar ju inte heller titta in i sina goda vänners små krypin...! ;)
Helt enkelt för att hon inte hunnit!
Det har varit en otroligt hektisk påskhelg!!!
Sonens flytt kombinerat med två bjudningar.
Känner mig faktiskt lite "slut i rutan"!

Långfredagen inleddes ju, som sagt, projekt flyttning, vilket startade med ett IKEA-besök och inköp av nya prylar till de unga tu.
Ihopsättning av dessa nya prylar (som ju tar en evinnerlig tid)!
Sen påbörjan av tömning av "gammal lägenhet".
Vi, flickvännens föräldrar och en yngre broder var hjälpredor denna dag.
Vid halv fem var vi tvungna att bryta, eftersom vi var bjudna till svärföräldrarna på middag (där även mannens bror med familj var...dessa bor i Göteborg, så det är inte ofta vi ses).
"Gott och trevligt" får sammanfatta kvällen.

Igår var det fortsatt flytt.
Tömning och städning av den gamla lägenheten var det mest överhängande, parallellt med inflyttning av kvarvarande möbler i nya lägenheten.
Fortsatt skruvande och meckande...
...strulande i form av att den nya lägenheten hade "konstiga väggar", där varken mollyskruvar eller andra var helt givna...strul, strul, strul...
Vi skulle vara borta klockan fem...i hemorten...och när klockan var halv sex, hade vi fortfarande inte lämnat Malmö...!
Kvart över sex var vi hemma, och tjugo minuter senare kom vi nyduschade, halvspringande, med andan i halsen in till ma och pa...och avnjöt en underbar påskmåltid...!
"Gott och trevligt" får sammanfatta även denna kväll. =)

I morse visste vi inte riktigt hur dagen skulle te sig, men efter ett samtal med sonen förstod vi att även idag skulle vi vara behövda i deras nya bo...vilket vi gärna var.
Sonen och mannen har skruvat, fixat och donat...
Flickvännen och jag har handlat, fixat och donat...
Same, same, but different...=)

Nu är det mesta fixat och donat och sonen och flickvännen fixar och donar vidare...och hör av sig om hjälp behövs.

Mannen och jag sitter (läs ligger) nu i varsin soffdel och undrar om det verkligen varit påsk...?! =)
Och konstaterar att...ja, såhär kan man ju faktiskt oxå fira påsk!
När någon älskad är i behov av hjälp...=)

LYCKA TILL
Fille & Emma, i ert nya, fina bo! =)

Ni andra - ha en fortsatt härlig påskhelg! =)

Kommentarer
Postat av: Carina

Det är klart att vi inte övergett din blogg. Lite frånvarande måste man ju få vara ibland :)

Men jag har saknat dig, det har jag!

Vilken full smockad helg ni haft. Men vad roligt att kunna hjälpa till.

Kram vännen!

2010-04-04 @ 22:32:57
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Camilla

Säger som Carina..litet uppehåll kan det bli ibland.

Vi förstår att ibland räcker inte tiden till.

Så är det för oss alla.

Men som sagt...vi är kvar!

Ha en bra dag och kram på dig!

2010-04-05 @ 08:45:02
URL: http://cammo69.blogspot.comc
Postat av: Ulrika Fabulousforty

Hahaha!! Jag känner precis likadant, min stackars blogg har verkligen inte fått särskilt mycket uppmärksamhet de senaste dagarna! Nu gäller det att rädda det som räddas kan... Kram!!

2010-04-05 @ 12:58:51
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: anne

Det där var väl en superhelg! Ni har gjort nytta och varit sociala! Helt perfekt!



Fast IKEA-möbelskruvande överlåter jag på andra mer än gärna...

2010-04-05 @ 16:20:10
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Miss Juni

Tycker det låter som en utmärkt trevlig påskhelg! :) Ni har ju i alla fall fått äta god påskmat! (Säger jag som fortfarande är lite bitter över att jag fick äta varma mackor påskaftons kväll...) ;o)

2010-04-05 @ 19:03:47
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0