Söndag

Söndagen är här, frukosten är intagen och dagen ligger blank.
Det sista måste jag dementera direkt.
Det var ett önsketänkande.
Solen strålar från en klarblå himmel och det är redan varmt.
En underbar dag på däcket skulle kunna vara nära förestående.
Men ikke!
Istället packar jag ner papper, böcker och dator och tar mig till "okänd ort", för att tillsammans med en kursare skriva uppsats.
Jag lovar att jag kan hålla mig för skratt!
Jag blir nästan lite arg bara jag tänker på det!
Så himla onödigt att hålla på med sånt en dag som denna!
Men, vad gör man?!
Tisdagen börjar närma sig och vi ska på nästa handledningspass.
28 maj, som för ett tag sen kändes oerhört avlägsen, närmar oxå sig och det med stormsteg.
Då ska uppsatsen vara färdig att läggas fram för 90% seminarium.
Nä, jag är inte strressad.
Inte alls.
Jag tycker dessutom att det ska blir kononkul idag.
Riktigt gemytligt.
Positivismen sprutar ur öronen.
NOT!
Jag ljuger sååå bra!

Ha en fin dag alla ni som är lediga och njut av dagen!

Update:
Jag ska inte dementera hela inlägget, men jag ska göra en liten korrigering.
Kursaren och jag har beslutat att vi bearbetar olika avsnitt, var för sig idag.
Litteraturen ska få sig en genomkörare.
Läsa, skriva och samtala i telefon kommer därför att vara dagens agenda.
Och var gör Afrodite detta bäst?
Jo - på däcket! =)
Ihopsamling av material ska nu ske, sen kommer jag att parkera rumpan i en stol.
Papper och penna i högsta hugg...
Böcker och dokument kringspridda...
Datorn med det rätta dokumentet öppet...
Kommer att springa ut och in hela dagen...
Men jag gillar det verkligen.
Många tentor är skrivna just på det här sättet och den här uppsatsen, kommer visa sig, inte bli något undantag!
Gotta go!


Kommentarer
Postat av: Boppan

He he du ljuger såå dåligt ;-)

Jobba på nu stumpan.

När du är klar (KLAR!!!! WTF klar moa ha ha ha - vet jag att du tänker nu..)så kan du titta på min blogg "Say no more" Kram Lena

2010-04-25 @ 11:10:56
Postat av: Anna

Nämen... Så bra att det ordnade sej...

Glöm inte solskyddsfaktorn den här gången, bara... ;)

2010-04-25 @ 11:27:28
URL: http://miranna.se
Postat av: Carina

Uppsatsen kommer att bli så bra nu när du får sitta ute i det fina vädret och må lite gott samtidigt.

Min söndag ligger blank och det känns sååå skönt! Jag ska tänka lite extra på dig, lycka till!!

Kram

2010-04-25 @ 11:55:51
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: hugan

hejjar på dig o hoppas o tror att du fixar det med bravur!!!

kramar!

2010-04-25 @ 17:59:58
URL: http://hugalarssonsliv.blogspot.com
Postat av: anne

Jaha du, jag började just undra var tusan du hålit hus hela helgen!?!?!? Jag vill höra av dig!!!



Har det gått bra?

2010-04-25 @ 19:08:57
URL: http://annnne.blogg.se/

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0