8 frågor vill ha 8 svar...

...och jag har blivit utmanad av goa bloggisen Marie! =)

Då kör vi!

1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?

Jag trycker på två on-knappar; på datorn och på kaffekokaren!
Och i den ordningen!

2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik?

Förmodligen till första bästa psykavdelning!
Om jag hade hamnat i den sitsen, ja, då hade det varit akut dags för inläggning!

3) Har du någonsin skickat ett kärleksbrev? (Mejl räknas inte!)

Oh ja! I ungdomens dagar (alltså numera...host,host)!

4) Vad har du som bakgrundsbild på din dator?

Just nu - en landskapsbild (klippor, sjö och fyr) från standardbilderna i lappisen.
Brukar annars ha något som passar årstiden.

5) Brädspel?

Väldigt gärna! Trivial Pursuit och Geni är kul på sitt sätt, Rappakalja och Pictionary på sitt sätt...
(eller andra spel där man spelar i par eller grupp...uppstår lätt härliga missförstånd som leder till goa fniss och skratt och det gillar jag)

6) Om du var tvungen att välja: kapitalist eller kommunist?

Ehhh, vem fan har satt ihop de här idiotiska frågorna??!! (gömma lik och sen det här...)

7) Mest älskade ägodel?

Svårt! Mycket svårt! Men jag måste säga min nya, snygga lap-top!
(annars älskar jag verkligen min diskmaskin, som gör livet så mycket enklare för mig...och mitt hus, mitt däck, min soffa...ja, allt!) =)

8) Mest lästa bok/bokserie?

Mest lästa är ju svårt. Men det måste nog bli Läckberg ändå. Det är de böcker jag läst mest nu under studietiden. Och jag längtar alltid lika mycket efter att nästa ska komma ut.
Stieg Larssons Millenium-serie var ju oxå helt underbar!

Sådärja!
Det var det det. =)

Och eftersom denna utmaning snurrat runt några dagar nu och jag inte har riktigt koll på vem som fått den eller inte, skickar jag den till alla som tittar in och känner sig manade att anta den. =)

Snart dags att gå till jobbet!
God söndag!

Ps. Glöm inte att kolla till upplösningen av tävlingen i de föregående inläggen! Ds.

Kommentarer
Postat av: carina

Ha en bra Söndag! Kram

2010-08-15 @ 09:57:53
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Diskmaskin... Jag skulle också vilja ha en diskmaskin. Livet är orättvist ibland ;-)

2010-08-15 @ 10:23:47
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Heidi

Hahaha..jag som är livrädd för lik i skogen är glad att du inte svarade Mats Alm!! ;) Ps. sen undrar jag oxå vem som satt ihop frågorna...hahahaha...

2010-08-15 @ 12:47:24
URL: http://webmum.blogg.se/
Postat av: Jess

Haha, roligt med lite udda frågor! :)

krma

2010-08-15 @ 14:08:17
URL: http://maisongrey.blogspot.com
Postat av: Carina

Roligt att läsa dina svar :)

Hoppas du haft en bra dag på jobbet.

Kramen

2010-08-15 @ 20:07:05
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0