Jag fick inte alls gjort så mycket som jag tänkte.


Är det bara jag eller är det fler som känner sig helt off numera?
Ok, där finns ljuspunkter...exempelvis igår när jag körde till tippen.
Men lika snabbt blir det verkligen platt fall - och jag orkar ingenting!
Jag har ju lovat att inte gnälla över snön nåt mer denna vinter...men allvarligt?!
Allvarligt?!
Allvarligt talat är jag så grymt trött på eländet nu så att...GAH!
Jag antar att det är annorlunda då man bor "norröver"...
Ni kanske har en annan vana att hantera snön än vi "sydlänningar"...
...och detsamma hoppas jag sannerligen gäller ert samhälle...att man har bättre förutsättningar och framförhållning kring organiseringen av ett snökaos...jag hoppas det!
Här "söderöver" kan det ibland räcka med 5 snöflingor - ja då stannar tågen...
...10 snöflingor - klass 1 varning utfärdags - håll er inomhus!
1 meter snö - ja då är det kaos!
Plötsligt vet ingen hur man skottar!
Plogbilar - vad är det?
Kanske kommer de och plogar i morron?
Beredskapen är dålig helt enkelt.
Och i år är den sämre än värdelös!

Ok, jag ska inte tjata mer...
Vad jag egentligen ville säga (innan jag fastanade i bittra utvik över snökaoset del la snökaos) var att min trötthet och motivationsfrånvaro och inspirationsförminskning nog handlar om att den årstid som jag har svårast för, envist biter sig kvar.
Jag ser liksom ingen ände!
Och jag kan inte för mitt liv föreställa mig att det ser annorlunda ut om 2 månader.
Hjälp!
Jag har glömt livet och tillvaron utan snö...!
Men vi har väl ALDRIG haft snö i maj i alla fall?!
Nä, det går inte...jag började om i samma bittra snöanda...Sorry!
Jag sticker nu, jag gör ju ingen glad!
Nu ska jag titta på Helge & Co!
Låta mig inspireras av gourmanderna i hans sällskap...
...svepas med i de goda anrättningarnas land...
...planera inför tillagningen av desamma...
...dessutom var det ju sommar då det spelades in...
Suck!
Nä, jag ger upp!

Förresten...
Miranna fixade till mina "smurfbilder" lite...
...de är inte lika blue längre...



KRAM
&
GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Lena

Go kväll gumzan,

Här har det varit underbart väder idag. Strålande sol, dropp från snön och fågelkvitter. Hoppas att det kommer ner till er också. För idag kunde man faktiskt känna att denna evinnerliga snö och kyla börjar ge vika för något grönare och varmare.

sv: hmm känner inte för att "leka" i snön inte. Lite för kallt hehe. Men annars går leken bra.

Kramis

2010-02-24 @ 19:38:22
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Anna

Hehe! Mmm... Om vi gör det tillsammans...

What about you?? Will YOU go blue..?? Hehe!!

2010-02-24 @ 20:06:17
URL: http://miranna.se
Postat av: anne

Det ger sig snart nog! Tills dess får vi bara cocoona oss och uthärda!

2010-02-24 @ 20:20:59
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag kan säga att jag är glad över att ha promenadavstånd till jobbet så jag slipper irritera mig på kollektivtrafiken

2010-02-24 @ 20:24:50
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Anna

Hehe! Ja, men jag tror inte att du kan motstå att han smyger sej upp under kjolen... Hehe!!

2010-02-24 @ 21:44:10
URL: http://miranna.se
Postat av: Miss Juni

Hum...om det är livets ljuspunkt - att köra till tippen - ja, då bör man nog ta sig en funderare...

Och nä, även om det varit snöstorm på valborgsmäss, så i slutet av maj kan vi nog vara ganska säkra på att ha alldeles snöfritt! ;o) Kram!

2010-02-25 @ 08:45:57

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0