Måndag kväll...

...och jag ska bara förklara lite, vilket kommer låta gnälligt en stund...sen blir det bättre. =)
Jag måste bara försöka reda ut något som jag inte förstår...

Vaknade i morse och kände mig dunderförkyld och nös säkert 50 gånger på en timme...
...hade ont i magen och mådde lite illa...
...hade ont i varenda led i hela kroppen...
...fröööööös (trots jamis, morronrock och två fleecefiltar)...
...snackade med syrran i luren och sa till henne att det kändes som om hela jag var dunder-infekterad...
...somnade i soffan och sov två timmar och vaknade - frisk!!! (eller ja, mycket bättre i alla fall)
Hur går det till liksom?!
Strunt samma egentligen, skönt att det var snabbt övergående, men det övergår ändå mitt förstånd!
Nu mår jag bra. =)

Det bästa var att förmiddagsföreläsningen blev inställd idag (föreläsaren var oxå sjuk) så där missade jag inget.
Eftermiddagsföreläsningen var jag bara sådär intresserad av, men hade tänkt gå.
Bara det att medans den pågick, ja då låg jag hemma i soffan och sov.
Sen blev det fullt ös, må ni tro.
Jag skulle ju träffa min mentor (från MAH som ska komma ut och "inspektera" mig och mina förehavanden när jag "leker" lärare kommande veckor) klockan 15.15 och det kunde jag absolut inte missa (ja, hade jag varit fortsatt sjuk hade jag ju fått ställa in såklart).
Bråttom, bråttom, men jag hann.
En timme senare satt jag på tåget tillbaka hem.
Vilken konstig dag!

Nu sitter jag här och bara förvånar mig över hur en dag bara kan försvinna och undrar vad jag ska göra nu.
Kolla på Helge i Halv åtta hos mig såklart...
...sen ska jag nog börja kolla runt på lite braiga sidor inför kommande praktikveckor...
...få lite inspiration och idéer om hur jag ska lägga upp det hela...=)
Jag kommer helt klart att få kvällen att gå i alla fall, det lovar jag.

Vi "ses" kanske sen igen...

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anna G

Visst är det magiskt att dagarna verkligen kan rinna iväg utan att man gjort ett jota ibland...

Nej nu ska jag ta och landa i soffan och bara vila mig iform! :)

Kram Anna

2010-02-08 @ 19:55:58
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Lena

Go kväll gumzan,

så skönt att kunna sova bort förkylningen. Hoppas att du nu mår bättre.

Här är det också förkylt! Men jag har inte kunnat vara hemma idag eftersom jag har ytterligare ett problem att ta tag i. Så det var bara iväg imorse och kolla upp de små behagen man har. Blir ytterligare en undersökning. Hittades saker som inte ska vara där. Får se vart detta ändar ut i. Men det får bli en annan dags bekymmer.

Tack för dina varma ord inne hos mig. De värmer och skänker energi.

Ha en skön måndagkväll och en frisk tisdag!

Kramis

2010-02-08 @ 20:03:58
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Skönt att du mår bättre! Det gör jag också, så imorrn blir det jobb igen! Kram på dej!

2010-02-08 @ 20:56:26
URL: http://fabulousforty.blogg.se/
Postat av: anne

Jag tror att sömn gör underverk! Kanske inte så att en virusinfektion som fått verkligt fäste försvinner, men är man sänkt och outsövd, så tror jag att sömn kan ta itu med det eller iaf förbättra status! :)

2010-02-08 @ 21:01:02
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Carina

Men guuu va bra att det gick över så snabbt! Det kanske bara va tanken på att dricka mitt dunder te som gjorde susen, haha

Lägg dig i tid nu vännen, du vet väl att sömn är bästa medicinen :)

Godnatt kramen

2010-02-08 @ 22:29:31
URL: http://cinacarina.blogspot.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0